قیمت نفت پس از رشد چشمگیری که روز گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی ثابت بود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، نفت برنت و نفت آمریکا در بالاترین سطح خود از زمان شناسایی واریانت اُمیکرون در اواخر ماه نوامبر معامله می شوند زیرا این واریانت به شدت مسری، برخلاف نگرانیهای قبلی، روی تقاضا برای سوخت تاثیر چندانی نگذاشته است.
 
بهای معاملات نفت برنت با شش سنت معادل 0.07 درصد افزایش، به 83 دلار و 78 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته 3.5 درصد صعود کرده بود.
 
بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 20 سنت معادل 0.3 درصد افزایش، به 81 دلار و 42 سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه 3.8 درصد افزایش یافته بود.
 
جروم پاول، رییس فدرال رزرو، روز سه‌شنبه گفت: اقتصاد افزایش اخیر موارد ابتلا به کووید 19 را که تاثیرهای موقتی خواهد داشت، تحمل خواهد کرد و بانک مرکزی آماده شروع تحکیم سیاست پولی است.
 
لئونا لیو، تحلیلگر شرکت دیلی فارکس در سنگاپور گفت: در حالی که پاول اطمینان داد بانک مرکزی آمریکا تورم رو به رشد را کنترل خواهد کرد؛ بانک مرکزی قادر است مانع آسیب دیدن رشد اقتصادی شود. این امر می تواند تقاضا برای نفت را افزایش دهد.
 
با این حال آمار موسسه امریکن پترولیوم که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت افت کمتر از حد انتظاری داشته و ذخایر بنزین و سوختهای دیگر بیشتر از حد انتظار افزایش پیدا کرده است.
 
طبق آمار این موسسه، ذخایر نفت در هفته منتهی به هفتم ماه ژانویه به میزان 1.1 میلیون بشکه کاهش پیدا کرد، در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر به میزان 1.9 میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. ذخایر بنزین به میزان 10.9 میلیون بشکه افزایش یافت که بسیار بالاتر از پیش بینی تحلیلگران برای رشد ذخایر به میزان 2.4 میلیون بشکه بود. ذخایر سوختهای دیگر شامل دیزل و نفت کوره به میزان سه میلیون بشکه رشد کرد که بالاتر از نرخ رشد 1.8 میلیون بشکه بود که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند.
 
بر اساس گزارش رویترز، با این حال عاملی که از قیمتها پشتیبانی کرد، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا بود که دورنمای تقاضا برای نفت را ارتقا داد و پیش بینی کرد تقاضای آمریکا به میزان 840 هزار بشکه در روز در سال 2022 در مقایسه با سال 2021 رشد می کند که بالاتر از پیش بینی قبلی این آژانس برای رشد تقاضا به میزان 700 هزار بشکه در روز بود.
 
همزمان اداره اطلاعات انرژی آمریکا دورنمای تولید در سال 2022 را تنزل داد و پیش بینی کرد تولید نفت آمریکا 640 هزار بشکه در روز رشد می کند که پایین‌تر از 670 هزار بشکه در روز پیش بینی قبلی است.
 
 

لینک کوتاه
آهنگ رشد قیمت نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما