معاون برنامه ریزی وزارت نفت گفت: این که آغاز اجرای طرح آزمایشی بنزینی دولت، اوایل بهمن باشد یا چند روز دیگر، در حال بررسی است.

به گزارش نسیم اقتصاد، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: به گفته هوشنگ فلاحتیان، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در حال تهیه زیرساخت‌های لازم نرم افزاری و سخت افزاری است و هر زمان که این زیرساخت‌ها آماده شود، اجرای طرح «بنزین برای همه» را انجام خواهند داد.
 
وزارت اقتصاد، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و سازمان پدافند غیرعامل، در اجرای این طرح مسئولیت‌هایی دارند که باید مجموعه‌ای از اقدامات را به صورت هماهنگ انجام دهند تا نتیجه نهایی حاصل شود.
 
روز ششم دی، جواد اوجی وزیر نفت، اعلام کرده بود، طرح دولت برای اختصاص بنزین به افراد بر حسب کدملی به جای اختصاص این حامل انرژی بر حسب پلاک خودروها، در دو جزیره کیش و قشم، به صورت آزمایشی و با اختصاص 15 لیتر بنزین 1500 تومانی به هر فرد، آغاز خواهد شد و در صورت کسب نتیجه مطلوب، با تایید تیم اقتصادی دولت در سراسر کشور قابل اجرا خواهد بود.
 
سیدمحسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره علت در نظر گرفتن این طرح گفته است: دولت سالانه 124 هزار میلیارد تومان یارانه بنزین پرداخت می‌کند که 60 درصد آن برای 4 میلیون خانوارِ دارای بیش از دو خودرو است. 14 میلیون خانواده بی‌خودرو هیچ سهمی از این یارانه نمی‌برند.
 
پیش بینی می‌شود در صورت موفق بودن اجرای طرح آزمایشی دولت در دو جزیره کیش و قشم، با اجرای آن به صورت سراسری، سالانه به هر خانواده با جمعیت چهار نفری، حدود یک میلیون و صد هزار تومان یارانه بنزین برسد؛ این یارانه اکنون فقط به افراد دارای خودرو پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه
معاون وزیر نفت اجرای طرح بنزینی اختصاص بنزین کدملی

اخبار مرتبط

نظرات شما