حساسیت حمایت از بازار سرمایه در تمام نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس وجود دارد و خانه ملت به دنبال ایجاد ساختارهای محکم و مستقل در سازمان بورس و اوراق بهادار است.

به گزارش نسیم اقتصاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت خوبی از بورس در بودجه 1401 می‌شود به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: خوشبختانه رویکرد رییس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی نسبت به بازار سرمایه قابل توجه است به طوری که حمایت از بازار در رأس برنامه‌های کمیسیون اقتصادی و دیگر کمیسیون ها قرار دارد.
 
محسن علیزاده افزود: موارد حمایتی خوبی از سوی رییس جمهور و وزیر اقتصاد از بورس در بودجه 1401 گنجانده شده و حساسیت حمایت از بازار سرمایه در تمام نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه کمترین تنش در بودجه 1401 از سوی مجلس برای بازار سرمایه وجود دارد، ادامه داد: به دنبال استقلال بخشی به ساختار سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم.
 
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رییس سازمان بورس به عنوان عضو شورای پول و اعتبار و عضو ثابت هیات دولت در جلسه‌های مربوط به بازار سرمایه شرکت خواهند کرد و در تمامی این جلسه‌ها، نظر رییس سازمان بورس گرفته خواهد شد و به صورت رسمی، نماینده کانون سهامداران حقیقی به اعضای شورای عالی بورس اضافه خواهد شد تا بتوانند از حقوق خودشان دفاع کنند.
 
علیزاده درباره 16 و 14 ماده ای که در پیش نویس اصلاحیه قانون بازار سرمایه وجود دارد، خاطر نشان کرد: تقریبا بعد از جمع آوری نظر سایر تشکل‌ها و نهادها، می‌توان این پیش نویس را تمام کرد اما در خصوص سایر پیشنهاداتی که از تشکل‌های مختلف از جمله سازمان بورس و اوراق بهادار آمده است، اگر قرار باشد به این مواد اضافه شود نیاز به زمان بیشتری است تا به جمع بندی نهایی برسیم تا در صحن علنی مجلس رای‌گیری شود.

لینک کوتاه
حمایت خوب بورس بودجه ۱۴۰۱

اخبار مرتبط

ورق بورس برگشت

ورق بورس برگشت

با این‌که سایه اخبار سیاسی و بین‌المللی از روی بازار بورس کم رنگ شده، امروز شاخص کل بیش... 15 بهمن 1402

نظرات شما