سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد واردات و مصرف گوشی در آذرماه نسبت به آبان سال جاری، 100 هزار دستگاه کاهش داشته است.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایسنا نوشت:‌ محمدرضا عالیان -سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی- درباره آمار واردات گوشی در یک ماه گذشته گفت: در آذرماه سال جاری، 1.5 میلیون تلفن همراه وارد کشور شده و مصرف نیز به یک میلیون و 400 هزار دستگاه رسیده است. این آمار نشان می‌دهد واردات و مصرف نسبت به آبان ماه، 100 هزار دستگاه کاهش داشته است.
 
وی اعلام کرد: روند کاهش تقاضا برای گوشی، معمولا تا اواسط بهمن ماه ادامه دارد و با نزدیک شدن به پایان سال، تقاضا برای خرید تلفن همراه افزایش می‌یابد.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: از آذر سال گذشته تا آذر سال جاری، 19 میلیون و 580 هزار دستگاه تلفن همراه وارد شده و از این تعداد، 18 میلیون و 450 هزار دستگاه مصرف شده است. از این تعداد، 9 میلیون و 749 دستگاه تلفن همراه، قیمتی بین 150 تا 300 دلار داشته‌ است، هفت میلیون و 282 هزار دستگاه تلفن همراه با قیمت کمتر از 150 دلار وارد کشور شده که علاوه بر گوشی‌های هوشمند، ساعت هوشمند و فیچرفون‌ها (گوشی‌های غیرهوشمند و دکمه‌ای) را شامل می‌شود.
 
عالیان ادامه داد: همچنین تعداد یک میلیون و 474 هزار دستگاه تلفن همراه با قیمت بین 300 تا 600 دلار، که به آنها گوشی‌های میان‌رده می‌گویند، وارد کشور شده است، یک میلیون و 74 هزار دستگاه پرچمدار با قیمت بالای 600 دلار نیز وارد شده است.
 
 
 
 
 

لینک کوتاه
خرید گوشی کاهش

اخبار مرتبط

نظرات شما