یک کارشناس اقتصادی گفت: بورس سرگردان، اعتماد ربا است و سرمایه‌گذاران به دلیل سرگردانی این بازار، از بازار بورس فرار می‌کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد، مهدی احمدی اوچبلاغ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باید برای بورس و وضعیت پیش‌آمده برای این بازار چاره‌اندیشی کرد وگرنه مردم برای همیشه اعتماد خود را به این بازار از دست می‌دهند که در این شرایط، بازآفرینی اعتماد کاری سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود.

 
وی با بیان اینکه مردم و سرمایه‌گذاران انتظار ندارند که بازار همیشه مثبت یا همیشه منفی باشد، تصریح کرد: بازار بورس باید از مسیر عقلانیت پیروی کند که در این صورت نوسانات موجود قابل‌تحمل و قابل‌قبول‌تر خواهد بود.
 
احمدی با بیان اینکه قاعدتاً بورس و سود و زیان حاصل از آن باید از مکانیسم بازار تبعیت کند، ادامه داد: برای مردم قابل‌قبول نیست که تمامی اقلام و اجناس موجود در بازار با افزایش قیمت مواجه باشد اما سهم آن شرکت‌ها در بورس روند نزولی به خود بگیرد.
 
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: مردم چنین تصور می‌کنند که دست‌های نامرئی، بازار بورس را دستکاری می‌کنند وگرنه این حد از افت شاخص که در تضاد با بازار واقعی است، نمی‌تواند حقیقت داشته باشد.
 
این کارشناس اقتصادی بر این باور است که بازار باید قدرت جذب سرمایه‌های خرد مردم را داشته باشد که روند فعلی دقیقاً برعکس آن عمل می‌کند و این سرمایه‌ها می‌تواند در بازارهای دیگر همانند بازار طلا، سکه، ارز و مشابه آنها تزریق شود که تبعات اقتصادی خود را دارند.

لینک کوتاه
بورس سرگردان اعتماد ربا

اخبار مرتبط

بورس ریخت

بورس ریخت

تالار شیشه‌ای در آخرین روز کاری هفته با افت مواجه شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش بیش از 13... 23 اسفند 1402

نظرات شما