حسینی نماینده خدابنده در مجلس از احتمال تجدید نظر در نحوه محاسبه و افزایش حقوق کارمندان در سال آینده خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد ، مهندس سیدالبرز حسینی نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال 1401 با توجه به لایحه پیشنهادی دولت گفت: میانگین افزایش حقوق برای سال آینده 10 درصد در نظر گرفته شده است اما طیفی بین 5 تا 29 درصد به صورت پلکانی را شامل می‌شود. کارمندانی که زیر 10 میلیون تومان حقوق می‌گیرند از افزایش بیشتری برخوردار خواهند شد و کارمندانی که متوسط دریافتی آنها بیشتر از 10 میلیون تومان است افزایش حقوق کمتری خواهند داشت. باید تاکید کنم که در حال حاضر بیشتر کارمندان هم در این دسته قرار می‌گیرند.
این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد که حقوق کارمندان باید تناسبی با افزایش تورم داشته باشد. وی در این خصوص  گفت: به هر قاعده‌ای که نگاه کنیم باید به کارمندان که متولی اصلی امور اجرایی دولت هستند حقوقی پرداخت کنیم که با تورم تناسبی داشته باشد. حسینی از امکان تجدید نظر در خصوص نحوه افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده خبر داد و گفت: اگر افزایش پلکانی به سمتی برود که طیف وسیعی از کارمندان افزایش حقوق خوبی داشته باشند به واقعیت نزدیک‌تر است. اگر بررسی شود و مشخص شود که طیف کمتری از کارمندان از این قاعده افزایش بهره‌مند خواهند شد لازم است که در خصوص این نحوه افزایش حقوق در سال آینده تجدیدنظر شود. با توجه به اینکه هنوز در این خصوص بررسی دقیقی صورت نگرفته و آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد. در مجموع می‌توان گفت افرادی که حقوق بالاتری می‌گیرند افزایش حقوق کمتری خواهند داشت. به عنوان مثال فردی که حقوق دریافتی‌اش حدود سه و نیم میلیون تومان است حداکثر سقف که 29 درصد است شامل وی می‌شود و حدود یک و نیم میلیون تومان به حقوق وی اضافه می‌شود.
نماینده مردم شهرستان خدابنده در خانه ملت اظهار داشت: در مجموع این شیوه یک روش منطقی‌تری نسبت به روش‌های دیگر افزایش حقوق است. وی تصریح کرد: نتیجه اصلی در بررسی لایحه پیشنهادی در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس مشخص خواهد شد و جزئیات این موضوع نهایی می‌شود.
حسینی مهار تورم در کشور را بسیار ضروری دانست و افزود: من معتقد هستم که تصمیم باید به صورت گسترده اثرگذار و به سمت مثبت باشد و میزان افزایش باید خودش را با بحث تورم تطبیق دهد. اگر تورم در کشور کنترل شود به نفع حقوق‌بگیران ثابت است اما اگر افزایش حقوق کارمندان یا کارگران با درصد زیاد هم انجام شود اما تورم را کنترل نکنیم خیلی اثر مثبتی در زندگی طیف حقوق بگیر نخواهد داشت.
 

لینک کوتاه
نحوه افزایش حقوق کارمندان سیدالبرز حسینی نماینده خدابنده

اخبار مرتبط

نظرات شما