مدیرعامل بانک صنعت و معدن در سفر به ا‌ستان خوزستان: مسأله تأمین و خودکفایی در تولید کاغذ را که مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری می باشد به عنوان یکی از اولویت های اصلی بانک صنعت و معدن دنبال می کنیم.

به گزارش نسیم اقتصاد، دکتر حسین مهری که روز چهارشنبه هشتم دیماه به استان خوزستان سفر کرده است، در ادامه بازدید از طرح هایی که توسط این بانک تأمین مالی شده، اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی با چالش های متعددی روبه رو هستند که تولید در برخی واحدهای صنعتی را متوقف یا تعطیل کرده است؛ هدف ما این است که با هزینه کرد دقیق و بهینه منابع و اجرای راهبردهای کارآمد به حمایت از بخش تولید استمرار ببخشیم و اجازه ندهیم یک واحد تولیدی فعال به دلایل مشکلات مالی و موانعی که بر آن تحمیل شده است، متوقف شود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه سفر خود به استان خوزستان و بازدید از شرکت های پارس کیمیا کلر و کاغذ دیبای شوشتر که با سرمایه و تسهیلات این بانک در حال احداث و بهره برداری و توسعه هستند، بیان داشت: در استان خوزستان توسعه شرکت پارس، احیای واحد تولیدی دیبای شوشتر و تکمیل ظرفیت تولیدی آن و همچنین کاغذ سبز خوزستان که به صورت سندیکایی با مشارکت چند بانک دیگر مورد تأمین اعتبار قرار گرفته است، مواردی است که در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری مورد پیگیری و حمایت قرار داده ایم.
این مدیر ارشد بانکی گفت: کارخانه کاغذ پارس، که در گذشته وابسته به بانک صنعت و معدن بود، به بخش خصوصی واگذار شد اما همچنان این بانک از آن حمایت می‌کند و شرکت کاغذ کارون که به دیبای شوشتر تغییر نام داده و این بانک به بخش خصوصی واگذار کرده از شرکت‌های تولید کاغذ در خوزستان هستند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: شرکت دیگر کاغذسازی در خوزستان، شرکت کاغذ سبز خوزستان است که به صورت سندیکایی از چند بانک تامین اعتبار شده است.
وی گفت: امروز همراه تیم مدیریتی و تصمیم گیر به خوزستان سفر کردم تا برای پروژه های مربوط به این بانک در خوزستان، و بهبود روند پیشرفت آنها تصمیم گیری شود.
شرکت پارس کیمیا کلر در زمینه تولید اسید کلریدریک، کلرمایع، سودپرک، سودمایع و آب ژاول فعالیت دارد و از این بانک 210 میلیارد ریال تسهیلات ریالی و15 میلیون یورو تسهیلات ارزی دریافت نموده و برای146 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد نموده است.
فاز اول شرکت کاغذ دیبای شوشتر نیز پس از یک توقف30 ساله با تسهیلات 6 هزار میلیارد ریالی بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسید، این شرکت از ضایعات نیشکر انواع کاغذ را تولید می کند.

لینک کوتاه
تأمین خودكفایی تولید كاغذ

اخبار مرتبط

نظرات شما