مدیرعامل پتروشیمی ایلام، با اشاره به ثبت رکورد 100 هزار تن اتیلن در واحد الفین پتروشیمی ایلام اشاره کرد وگفت: شاخص تولید و اشتغال پایدار با وجود تحریم‌ها و بدعهدی‌ها بیانگر عملکرد موفق پتروشیمی ایلام است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی پتروشیمی ایلام، حسن نجفی‌سمنانی در نشستی با سارا فلاحی نماینده ایلام در مجلس، به راه‌اندازی پالایشگاه گاز ایلام در سال 86 با هدف تامین گاز کشور و خوراک پتروشیمی ایلام اشاره کرد و گفت: 250 میلیون دلار در تنگ بیجار، 450 میلیون دلار در پالایش گاز، یک میلیارد دلار در واحد HD و فاز اول پتروشیمی و 866 میلیون دلار در فاز دوم پتروشیمی ایلام سرمایه‌گذاری شده است.
وی راه‌انداری بزرگ‌ترین الفین غرب کشور در ایلام پس از 17 سال بدون حضور صاحبان تکنولوژی و سازندگان را حاصل اعتماد به نخبگان و متخصصان صنعت پتروشیمی در جهت خنثی نمودن تحریم‌های ظالمانه عنوان کرد و افزود:با افتخار می‌توان ادعا کرد نیروی انسانی ماهر و کارامد در پتروشیمی ایلام قابلیت و پتانسیل اداره صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در کشور را دارا هستند.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام، به مشکلات پیش از راه‌اندازی الفین اشاره کرد و اظهار داشت:پروژه‌ای که باید در چهار سال بهره‌برداری می‌شد هزینه و بدهی مالی فراوانی را بر پتروشیمی و سرمایه‌گذار‌ تحمیل کرد.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام، با بیان اینکه‌ خوراک مورد نیاز از پالایش گاز ایلام با 60 درصد ظرفیت تامین می‌شود ،ادامه داد:در صورت دریافت خوراک با ظرفیت 100 درصد، تولید ثروت در الفین به عدد 500 میلیون دلار در سال خواهد رسید.
نجفی سمنانی اصلی‌ترین مسئله پیش‌روی مجتمع را کمبود خوراک عنوان کرد و یادآور شد: پتروشیمی ایلام به 923 هزار تن در سال خوراک نیاز دارد تا 458 هزار تن اتیلن تولید کند.
وی افز‌ود: اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و نفت کوره مهم‌ترین محصولات تولید شده در واحد الفین هستند.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام با تقدیر از تعامل سازنده، دلسوزانه و نگاه حمایتی مجمع نمایندگان استان ادامه داد: پتروشیمی ایلام طرح انتقال خوراک از NGL 3100 دهلران به طول 250 کیلومتر را به‌عنوان طرح پیشنهادی ارائه کرده است.
 وی افزود: با اجرای این طرح در ساعت 130 تن خوراک در اختیار پتروشیمی ایلام قرار می‌گیرد و خوراک مورد نیاز مجتمع را با ظرفیت کامل تامین می‌کند.
 نجفی سمنانی نگاه نمایندگان استان در مجلس و وزیر نفت به پتروشیمی ایلام را مثبت و ارزنده توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد: با هدف‌گذاری و راه‌اندازی صنایع تکمیلی و پایین‌دست پتروشیمی از خام‌فروشی در کشور پرهیز شود.

لینک کوتاه
تحریم کارنامه طرح پیشنهادی انتقال خوراک

اخبار مرتبط

نظرات شما