معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار چهره به چهره با فعالان اقتصادی استان یزد، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شاتا علی رسولیان روزهای پنج شنبه و جمعه در جریان سفر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت به استان یزد، با حضور در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت و در دیدار چهره به چهره و بی‌واسطه، مسائل و مشکلات صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان این استان را از نزدیک مورد بررسی و پیگیری قرار داد.
 
244 نفر از فعالان اقتصادی استان یزد در این برنامه ملاقات عمومی که در قالب میز خدمت حوزه صنعت، معدن و تجارت در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار شد، به طرح موضوعات، درخواست‌ها و مشکلات خود ‌پرداختند، که از این تعداد، 41 نفر مسائل و مشکلات شان به فوریت حل شد، درخواست 162 مراجعه کننده برای پیگیری و رفع مشکل در دستور کار قرار گرفت و 41 مورد دیگر نیز به سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط ارجاع شد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین پیش از این برنامه با حضور در محل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد، از واحد‌های مختلف آن بازدید و در نشست صمیمانه با مدیران و کارشناسان این مجموعه، پای صحبت همکاران نشست.
 
یزد استان صنعتی با ظرفیت‌های بسیار خوب است و سرمایه‌ گذاران پیگیر، سختکوش و پای کاری دارد
 
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه این دیدارهای مردمی در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به چهار برابر شدن واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی کشور در سال جاری اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت‌های ویژه‌ای را برای تقویت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان مد نظر دارد.
 
علی رسولیان همچنین با اشاره به این‌که تعداد واحدهای تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی در یک سال گذشته روند کاهشی داشته است، افزود: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و 300 واحد صنعتی و تولیدی به چرخه تولید بازگشته‌اند.
 
وی با بیان این‌که در حال حاضر 832 شهرک و ناحیه صنعتی با افزون بر 48 هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور درحال فعالیت می‌باشند، اضافه کرد: دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص ارتقاء وضعیت زیرساخت‌ها و توسعه شهرک‌های صنعتی، برنامه‌های مشخص و عملیاتی تعریف کرده است که واگذاری شش هزار هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی که نسبت به سال قبل با افزایش چهار برابری همراه بوده، بخشی از این برنامه‌هاست.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و از محل خریداری پساب شهری و بازچرخانی آب صنایع، آب پایدار برای برخی واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی تأمین می شود.
 
رسولیان به مذاکرات صورت گرفته درخصوص استفاده از انرژی خورشیدی در شهرک‌های صنعتی نیز اشاره کرد و از حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از این نوع سرمایه ‌گذاری‌ها که واگذاری زمین به‌صورت اقساط 10 ساله بخشی از آن‌ است، خبر داد.
 
وی بیان کرد: امسال درحالی 700 کارگاه کوچک صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی شده که این تعداد در سال گذشته تنها 71 مورد بوده است.
 
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با اشاره به اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی گفت: تسهیلات منابع طرح "تام" با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعتبارت تبصره (18) بخشی از این تسهیلات است؛ ولی مشکل اصلی ما تأمین مالی است که از بانک‌ها تقاضا داریم با توجه به افزایش تأمین مالی برای توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی، سهم این بخش را به‌صورت کامل پرداخت کنند.
 
رسولیان به حمایت‌های خاص از استقرار و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تسهیلات خوبی همچون زمین بدون مزایده و نوبت، تخفیف 10 درصدی زمین در اقساط طولانی مدت و کمک‌های مالی برای این شرکت‌ها درنظر گرفته شده است؛ ضمن این‌که امسال مجموعه برنامه‌های حمایتی صنایع کوچک از واحدهای صنعتی و تولیدی نیز در 25 سرفصل ارتقاء داشته است.
 
وی در ادامه درخصوص سفرهای استانی دولت به اقصی نقاط کشور هم اظهار داشت: دولت سیزدهم معتقد به پاسخگویی به‌موقع به مردم است و تلاش ما نیز پاسخگویی صمیمانه و رودررو به مردم خواهد بود.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: مردم باید احساس کنند که ما خدمتگزاران آن‌ها هستیم و با وجود آن‌هاست که حضور ما در دستگاه‌های دولتی معنا پیدا می‌کند.
 
رسولیان ادامه داد: هر لحظه آماده پاسخگویی به مردم هستیم و در این زمینه با سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم تا مشکلات بین بخشی دستگاهی مردم با کمترین معطلی حل و فصل شود.
 
وی با اشاره به مشکلاتی که امروز در میز ارتباطات مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد مطرح شد، بیان کرد: بیشترین درخواست‌ها و مشکلات مردم حول محور تقسیط ضمانت و تسهیلات، واگذاری زمین، اقساط زمین در شهرک‌های صنعتی، تأمین مالی، تأمین مواد اولیه به‌ویژه برای صنایع فولادی و ... بود.
 
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: یزد استان صنعتی با ظرفیت‌های بسیار خوب است و سرمایه‌ گذاران پیگیر، سختکوش و پای کاری دارد و عزم وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز این است که در قالب طرح آمایش سرزمین، حداکثر همکاری را با صنعتگران و سرمایه گذاران این استان داشته باشد.
 
رسولیان با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در جریان سفرهای استانی؛ دیدار چهره به چهره و بی واسطه با اقشار مردم و فعالان بخش‌های مختلف را از مهمترین انتظارات رئیس جمهور عنوان کرد.
 
وی تصریح کرد: این دیدارها به منظور بررسی مطالبات اقشار مختلف مردم و رفع موانع و مشکلات آن‌ها در چارچوب اختیارات در سفرهای استانی است تا بتوان فضای بیشتری را در برطرف ‌سازی معضلات در استان‌ها فراهم کرد.

لینک کوتاه
معاون وزیر صمت مشکلات صنعتگران معدنکاران بازرگانان یزدی

اخبار مرتبط