وزیر صمت برای پاسخ به پرسشی درباره اقدامات شورای ملی زعفران و زیان میلیاردی کشاورزان به مجلس می رود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، به دنبال اقدامات مخرب برخی دستگاه‌ها و در بازار زعفران و عملکرد وزارت صمت، محسن زنگنه، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سوالی را مبنی بر اینکه سیاست وزارت صمت در زمینه اقدامات مخرب شورای ملی زعفران و وارد کردن ضرر 15000 میلیاردی به کشاورزان را مطرح کرده که وزیر صمت باید در مدت معین به آن جواب دهد.
 
در برگه سوال زنگنه خطاب به سیدرضا فاطمی امین آمده است: نظر به اهداف تأسیس شورای ملی زعفران و اتحادیه صادر کنندگان زعفران (عضو شورا)، متأسفانه این شورا و برخی نهادهای حقوقی زیرمجموعه اتاق بازرگانی با سو استفاده از جایگاه حقوقی در جهت تضعیف قیمت زعفران در داخل حرکت کرده موجبات ضرر و زیان یکصد و سی هزار کشاورز زعفران کار را فراهم کرده و سودهای هزار میلیاردی به جیب زده اند. از شما به عنوان وزیر صمت تقاضا داریم به سوالات زیر پاسخ بدهید:
 
1- شورای ملی زعفران چه اقدام مؤثری طی سالهای گذشته در زمینه حمایت از کشاورزان انجام داده است.
 
2- نقش اتحادیه صادر کنندگان در تضعیف قیمت زعفران و ضرر کشاورزان و تضعیف محصول ایران در بازارهای جهانی چه بوده و سوابق مدیران ثابت این اتحادیه چیست؟
 
3- چرا وزارت صمت در برابر اقدامات این شورا و اعضای آن در نشر اخبار ساختگی و تحلیل‌های هدفدار در تضعیف زعفران سکوت می‌کند.
 
4- علت حضور یک جمع بسته چند نفره به مدت بیش از بیست سال در همه ارکان تصمیم گیری در مورد زعفران چیست؟
 
5- علت عدم توجه اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت به تذکرهای مکرر نمایندگان مجلس طی یک سال و نیم گذشته بی توجه بوده است.
 
6- علت عدم اقدام اتاق بازرگانی و وزارت صمت در انحلال اتحادیه صادر کنندگان و شورای ملی زعفران علیرغم درخواست بیش از ده‌ها هزار کشاورز
 
7- معرفی دستان پنهان احتمالی و پشت پرده حمایت‌های دولتی به خصوص در دولت آقای روحانی در وزارت صمت و نهادهای تابع و تحت امر آن وزارتخانه
 
8- سیاست‌های وزارتخانه متبوع شما در حذف مافیای زعفران و کوتاه نمودن دست سودجویان از این محصول چیست.

لینک کوتاه
خسارت ۱۵۰۰۰ میلیاردی زعفران کاران وزیر صمت مجلس

اخبار مرتبط

نظرات شما