قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در واکنش به عوامل متضاد شامل بازده پایین‌تر اوراق قرضه و دلار قوی‌تر، تغییر چندانی نداشت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری بدون تغییر ماند و در 1787 دلار و 50 سنت ایستاد.
 
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در 1787 دلار و 90 سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار شب گذشته با 0.2 درصد افزایش، در 1788 دلار و 30 سنت بسته شده بود.
 
به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی شرکت دیلی فارکس، بازار منتظر نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکاست و این فلز ارزشمند به دلیل عوامل متضاد شامل بازده پایین‌تر اوراق قرضه و دلار قوی‌تر، در بازه محدودی حبس شده است.
 
ارزش دلار در معاملات روز جاری قوی‌تر شد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد اما بازده اوراق خزانه آمریکا نزدیک به پایین‌ترین رکورد یک هفته اخیر که در معاملات روز قبل به آن نزول کرده بود، ماند.
 
بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه نشست سیاست پولی دو روزه خود را آغاز می کند و انتظار می رود در پایان این نشست، تعدیل سریع‌تر برنامه خرید اوراق قرضه را اعلام کرده و زمینه را برای افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره در سال میلادی آینده مهیا کند.
 
تعدیل تدابیر محرک مالی و افزایش نرخهای بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را بالا برده و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.
 
نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی ژاپن هم هفته جاری برگزار می شود.
 
بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا و قیمتهای نفت به دلیل نگرانی از تبعات شیوع واریانت اُمیکرون که روی اعتماد سرمایه گذاران تاثیر منفی گذاشت، نزول کردند.
 
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 22 دلار و 24 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 932 دلار و 76 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 1688 دلار و 9 سنت رسید.
 
 

لینک کوتاه
روند صعودی طلا متوقف

اخبار مرتبط

ورق طلای جهانی برگشت!

ورق طلای جهانی برگشت!

قیمت طلای جهانی امروز، چهارشنبه به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه افزایش... 24 آبان 1402

نظرات شما