مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در مراسم امضای قرارداد پروژه SSP-C بین دو شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و چگالش، گفت: بهبود، توسعه و رفع موانع، از مهم‌ترین اقدامات گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در پروژه‌های بزرگ این گروه و همچنین شرکت‌های تولیدی است و در این مسیر شبکه بانکی کشور، همراه همیشگی ما بوده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط‌عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، صبح امروز هفدهم آذرماه 1400 با حضور جعفر ربیعی، سیدرضا قاسمی شهری و افشار طارمی دو مراسم امضای قرارداد خرید، نصب و راه‌اندازی واحد SSP-C و امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و بانک ملت در سالن اجتماعات گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس برگزار شد.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در این مراسم با اشاره به تلاش همیشگی در درون این گروه برای بهبود، توسعه و رفع موانع تولید، اظهار داشت: همیشه تلاش بر آن بوده تا در درون شرکت‌های تولیدی هرگز از بحث بهبود، توسعه و رفع موانع تولید غافل نشویم.
وی با اشاره به دو بحث مهم تولید و توسعه در شرکت‌های تولیدی این گروه اظهار داشت: پالایشگاه گاز بیدبلند، هنگام، آپادانا و گچساران که از پروژه‌های بزرگ گروه بوده‌اند، توسعه را به ذهن متبادر می‌کنند اما توسعه در سایر شرکت‌های تولیدی گروه نیز به همان اندازه حائز اهمیت است. 
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با بیان اینکه اگر از بحث توسعه در شرکت‌های تولیدی غافل شویم، شرکت‌ها رو به تضعیف و کاهش سود می‌روند، ادامه داد: مدیران عامل و اعضای هیئت‌مدیره تمام شرکت‌ها بر این موضوع واقف هستند و پروژه‌های بهبود و توسعه در تمامی این شرکت‌ها در اندازه‌های مختلف، تعریف شده و در حال اجراست.
ربیعی با اشاره به اینکه تمام نیازهای مالی برای توسعه را از درون خود شرکت‌ها تأمین می‌کنیم، گفت: در این گروه، پول سهام‌دار آخرین پولی است که استفاده می‌شود و در مواقع لازم برای تأمین مالی از شبکه بانکی کشور کمک می‌گیریم.
وی با اشاره به تعامل دوطرفه بین صنعت پتروشیمی و شبکه بانکی کشور، تصریح کرد: این تعامل‌ها نشان می‌دهد که شبکه بانکی کشور دین خود را به صنعت پتروشیمی ادا کرده است.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس پروژه SSP-C را از پروژه‌های بزرگ در صنعت PET دانست و گفت: گریدهای صنعت PET یکی از محصولات اساسی در زندگی روزمره مردم و صنایع پایین‌دستی است که از تندگویان خوراک می‌گیرند؛ بنابراین، این شرکت برای راه‌اندازی و مولد بودن برای صنایع پایین‌دستی نقش بسیار مهمی دارد.
ربیعی، پتروشیمی شهید تندگویان از نظر ساختار مالی و میزان تأثیرگذاری در تولید و صنایع پایین‌دستی، شرکتی بسیار چابک و شاخص دانست و گفت: پروژه SSP-C با ایجاد تحول در تولید PET بطری، بالانس بسیار خوبی بین PET بطری و نساجی به وجود آورده و کمک می‌کند تا بازار به نسبت تقاضای نیاز فصلی به‌خوبی پاسخگو باشد.
در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین بانک ملت و شرکت پتروشیمی شهید تندگویان به‌منظور تأمین مالی پروژه SSP-C که با شرکت چگالش بسته شده امضا شد.
 بر اساس این تفاهم‌نامه بانک ملت، تا سقف سی میلیون یورو از منابع داخلی بانک بابت پروژه‌های طرح و توسعه به میزان 50 درصد ارزی تسهیلات اعطا می‌کند.

لینک کوتاه
شبکه بانکی کشور صنعت پتروشیمی شرکت‌های تولیدی

اخبار مرتبط

نظرات شما