از چند روز پیش اخباری در فضای مجازی مبنی بر قطع آب پایتخت تا 90 روز دیگر دست به دست می شود که طبق گفته های مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران، این موضوع واقعیت ندارد و امسال قطعا آب هیچ یک از مشترکان تهرانی قطع نخواهد شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایسنا نوشت: محمدرضا بختیاری درباره اخبار منتشر شده مبنی بر کمبود جدی آب در تهران و کفایت تامین آب تنها تا 90 روز دیگر، اظهار کرد: این صحبت ها به هیچ عنوان صحت ندارد و مردم نگران نباشند، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و شرایط تحت مدیریت است.
 
وی با بیان اینکه مشکل آب در تهران مانند سایر استانها وجود دارد اما اینگونه نیست که تا 90 روز دیگر با مشکل جدی مواجه شویم، گفت: در حال حاضر سدها را مدیریت می کنیم اما اینکه مخازن سدها نسبت به سال گذشته کاهش یافته قابل انکار نیست، سال گذشته بسیار خشک بود اما مدیریت منابع در حال انجام است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران افزود: باتوجه به منابعی که در سدها داریم بالانس برقرار شده است و صحبتهای غیر علمی که مطرح می شود، صحت ندارد، مشکل وجود دارد و سختی به مجموعه وارد می شود اما نباید ذهن مردم را مشوش کرد و این صحبت ها واقعیت ندارد.
 
بختیاری با بیان اینکه امسال اولین سالی بود که در 50 سال اخیر نه تنها با افزایش مصرف نسبت به سال گذشته مواجه نشدیم بلکه حتی 6 دهم میزان مصرف کاهش یافت، گفت: اگر مردم کمک کنند پاییز و زمستان امسال را بدون مشکل پشت سر خواهیم گذاشت.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است امسال برای تامین آب دچار مشکل شویم، گفت: خیر، اینکه باید صرفه جویی و کنترل فشار صورت بگیرد حتما در دستور کار بوده چه بسا که تاکنون نیز اتفتاق افتاده است اما اینکه قرار باشد وارد بحث جیره بندی و قطع آب شویم قطعا این اتفاق نخواهد افتاد.
 
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران افت فشار چندانی در مناطق تهران نداریم و فشار معقول شده است، پرفشار عمل نمی کنیم، دو سال پیش که وضعیت مخازن سدها عالی بود، روی بحث فشار متمرکز نبودیم اما اکنون فشار در حد معقول قابل تامین است، از طریق کنترل فشار مخازن و صرفه جویی شرایط را کنترل می کنیم.
 
بختیاری با بیان اینکه  امسال در طول 50 سال اخیر به لحاظ بارندگی بی سابقه بود، گفت: 40 درصد نزولات جوی در استان تهران کاهش یافت و این استان بیشترین چالش را داشت. با این حال شهر تهران در طول دو سال اخیر حتی یک ساعت قطع آب ناشی از کمبود آب نداشت و به امید خدا نخواهد داشت و خواهش من از مردم رعایت است.
 
به گفته وی در تهران روزانه حدود سه میلیون متر مکعب آب مصرف می شود، اگر 10 درصد صرفه جویی صورت بگیرد، معادل 600 هزار متر مکعب ذخیره می شود که به میزان تامین آب برای جمعیت 1.5 میلیون نفری است. لذا خواهش ما این است که مردم رعایت کنند و نکته بعدی اینکه به هیچ عنوان بحث جیره بندی آب در تهران را نخواهیم داشت.

لینک کوتاه
قطع آب تهران ۹۰ روز دیگر

اخبار مرتبط

نظرات شما