رییس‌کل بیمه مرکزی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه 69 هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 43 درصد رشد داشت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از«غلامرضا سلیمانی» در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه افزود: 32 هزار میلیارد تومان خسارت در هشت ماهه امسال پرداخت شده و 32 میلیون بیمه‌نامه هم صادر شده است.
 
وی با بیان اینکه صنعت بیمه اعتمادساز و آرامش‌بخش است، اظهار داشت: در شرایط خاص، بیمه یک کالای عمومی و نیاز جامعه است که باید با کمترین قیمت و بهترین خدمات به مردم عرضه شود.
 
دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران نیز در این همایش با بیان اینکه بیمه برای رفاه مردم تلاش می‌کند، ادامه‌داد: بیمه حرفه‌ای است که بدون اتکا به دولت‌ها و تسهیلات متداول خود را اداره می‌کند و سالیانه ده‌ها میلیارد تومان خسارت پرداخت می‌کند.
 
«سید محمد کریمی» بیان‌داشت: در شرایط فعلی، بیمه موفق شد تحریم‌ها را دور بزند.
 
وی با اشاره به بیمه شخص ثالث به عنوان یکی از رشته‌های مهم صنعت بیمه، گفت: در این رشته بیمه‌گر نقشی ندارد، زیرا از یک سو میزان آن توسط قاضی دادگاه تعیین می‌شود و از سوی دیگر دولت میزان حق بیمه را تعیین می‌کند.
 
دبیرکل سندیکای بیمه گران اضافه‌کرد: 30 درصد حق بیمه شخص ثالث به مالیات و عوارض پرداخت می‌شود که باعث شده تاب‌آوری در این بخش صفر شود، در حالی که در همه کشورهای جهان صنعت بیمه معاف از مالیات است.
 
وی تاکیدکرد: ضریب نفوذ بیمه، ساماندهی استارتاپ‌ها، قیمت تمام شده و مباحث دیجیتال در صنعت بیمه باید مورد توجه قرار گیرد.
 
 

لینک کوتاه
رشد ۴۳ درصدی حق بیمه تولیدی

اخبار مرتبط