به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از پرسون، اخبار غیررسمی منتشر شده که حاکی از بیماری رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی و تغییر در این وزارتخانه است. رئیس کمیسیون عمران مجلس از قابل کنترل بودن بیماری وزیر راه و شهرسازی گفته و تغییرات در این وزارتخانه را تکذیب کرده است.

 
اما محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از احتمال تمدید مهلت ثبت نام در نهضت ملی مسکن خبر داده و بحث ادغام دو طرح را مطرح کرده است. وی در این رابطه گفت: با مصوبه شورای‌عالی مسکن، طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن در هم ادغام شدند، ادغام این دو طرح با این هدف انجام شد تا همه ثبت‌نام شدگان از مزایای یکسان برخودار باشند.
احتمال وقوع کولاک
 
هواشناسی راجع به بارش شدید برف و باران و وقوع کولاک هشدار داده است، در همین رابطه ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی روز 11 آذر در استان‌های جنوبی، رعد و برق به همراه دارد و در برخی نقاط شمال غرب و استان‌های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی سبب بارش برف می‌شود.
 
وی همچنین گفته است که روز جمعه بارش در غرب و شمال غرب قطع شده و در نیمه شرقی کشور، سواحل مرکزی و شرقی خزر، نواحی مرکزی و جنوبی کشور بارش خواهیم داشت.
رشد چشمگیر فروش نفت ایران
 
اوجی، وزیر نفت از افزایش فروش نفت خبر داد و گفت: وزارت نفت گزارشی از فروش نفت و گاز صادراتی و محصولات پتروشیمی در صد روز اخیر داشته است، طبق آمار میزان فروش نفت نسبت به سال گذشته رشد بسیار چشم‌گیری داشته و همچنین گزارشی در مورد تبصره 14؛ تامین منابع مالی که در 8 ماه گذشته صد درصد تحقق داشته است به مجلس ارائه شد.
توزیع هوشمند برنج، روغن و شکر
 
از روز چهارشنبه توزیع هوشمند برخی کالاها آغاز شده است. اسماعیل قادری‌فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفته است که از10 آذرماه شاهد عرضه 3 قلم کالای تنظیم بازاری مهم دیگر شامل برنج، روغن و شکر هستیم و تا هفته آینده لبنیات هم به این اقلام اضافه خواهد شد.
 
همچنین وی گفته که توزیع مرغ منجمد و تخم مرغ تنظیم بازاری در تهران آغاز شده و در گام دوم شهرهای کرج و اصفهان نیز به این نحوه توزیع افزوده شدند.
 
قادری‌فر هدف از توزیع هوشمند محصولات تنظیم بازاری را نظارت و کنترل بازار و بازگشت آرامش دانسته است.
چرا ارزش سهام عدالت به مرور افت می‌کند؟
 
یک کارشناس بازار سرمایه دلیل کاهش ارزش سهام عدالت را تشریح کرده است. رباطی در این مورد گفته است که "سهام عدالت گلچینی از بهترین شرکت‌های بورسی ایران است، مشکل سهام عدالت نداشتن برنامه مدون و نداشتن مدیریت بازارگردانی است که باعث آشفتگی بازار، فشار به بازار سرمایه و افت ارزش شده است."
افزایش 10 درصدی حقوق
 
اظهارنظر یک نماینده مجلس مبنی بر افزایش صرفا 10 درصدی حقوق‌ها در سال آینده با واکنش‌های متعددی مواجه شد.
 
جعفر قادری، رئیس کمیته اقتصاد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه سال 1401 گفته است که "با توجه به جلساتی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم، این انتظار می‌رود که تا جای ممکن بودجه با کسری کمتری بسته شود و بودجه در حقیقت واقعی‌تر باشد. بر این اساس انتظاری که برای افزایش حقوق‌ها وجود دارد این است که متوسط 10 درصد به حقوق‌ها اضافه شود."
 
وی همچنین گفته است که "شاید تصور شود که با توجه به تورم 30 تا 40 درصدی باید حقوق‌ها بیشتر افزایش پیدا کند، اما تلاش دولت بر این است که بی دلیل هزینه ها را اضافه نکند و منجر به کسری بودجه بیشتر نشود. در کسب درآمدهای نفتی نیز همین رویکرد وجود دارد."
افزایش بیش از 60 درصدی قیمت شکر، برنج ایرانی و گوشت گوساله
 
آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که قیمت برنج، شکر و گوشت در مهر امسال بین 17 تا 75.8 درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش قیمت مربوط به شکر، برنج ایرانی و گوشت گوساله بوده است.

لینک کوتاه
تغییر وزیر راه افزایش 60 درصدی قیمت اقلام اساسی رشد فروش نفت ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما