مدیرکل بازرسی ویژه وامور تعزیرات سازمان حمایت گفت: در 7 ماه سال جاری بیشترین تعداد شکایات دریافتی از بازار به ترتیب به گرانفروشی، کم فروشی و تقلب تعلق داشته است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سید مجتبی سجادی جزی با بیان اینکه در هفت ماه سال جاری بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب به گرانفروشی ، کم فروشی و تقلب تعلق داشته است، اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان مهرماه امسال 121 هزار و 870 فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.
 
مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده 4 هزار و 753 فقره منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و 6 هزار و 331 فقره منجر به عدم احراز تخلف و 4 هزار و 463 فقره به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.
 
سجادی با اعلام اینکه از این تعداد شکایات 13 هزار و 534 فقره مربوط به کالا است، گفت: 2 هزار و 13 فقره مربوط به خدمات بوده است.
 
وی اضافه کرد: در همین مدت، بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، سبزیجات و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری است.
 
مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف به ترتیب مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع 10 هزار و 216 فقره به صورت تلفنی، 2 هزار و 69 فقره به صورت حضوری و 3 هزار و 262 فقره بصورت کتبی بوده است.

لینک کوتاه
گرانفروشی کم فروشی بیشترین تخلفات بازار

اخبار مرتبط

هوای معتدل بازار سرمایه

هوای معتدل بازار سرمایه

امروز بازار بورس با رشد نسبی 1921 واحد مواجه شد و شاخص کل به دو میلیون و 163 هزار واحد رسید. 22 اسفند 1402

نظرات شما