سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعامل وزیران نفت و نیرو برای کاهش چالش‌های واحدهای تولیدی در تامین سوخت، گفت: تعمیر تمامی نیروگاه‌ها از برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین برق مورد نیاز کشور است.

به گزارش نسیم اقتصاد، روح‌الله عباسپور در تشریح نشست روز یکشنبه (23 آبان‌ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که با حضور علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو و مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، گفت: در این نشست برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین سوخت و برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی بررسی شد، همچنین با همکاری وزارتخانه‌های نفت و نیرو نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی تأمین شد تا این مجموعه‌ها در فصل سرما با کمترین چالش‌ روبه‌رو شوند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین برق موردنیاز کشور، افزود: نخستین برنامه این وزارتخانه تعمیر همه نیروگاه‌هاست که تاکنون این پروژه حدود 29 درصد پیشرفت داشته است.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: استفاده از انرژی‌ها نو و تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، بادی و… از دیگر برنامه‌های ارائه‌شده در این نشست بود.
 
عباسپور با اشاره به گزارش ارائه‌شده از سوی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، بیان کرد: در این گزارش بر کاهش مصرف گاز تأکید شده بود. از سوی دیگر، در نظر گرفتن سوخت جایگزین برای بعضی از واحدهای تولیدی از دیگر راهکارها بود.

لینک کوتاه
همکاری نفت و نیرو کاهش چالش‌ واحدهای تولیدی تأمین سوخت

اخبار مرتبط

نظرات شما