مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: علاوه بر پروژه‌های بهینه سازی و کاهش مصرف آب، طی دهه گذشته پروژه‌هایی در جهت استفاده از پساب صنعتی و آبی که استفاده شرب ندارد تعریف شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ریاح، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان اعلام کرد: با عملیاتی شدن پروژه انتقال آب خلیج فارس و انعقاد قراردادهای جدید، این نوید را می‌دهیم که کل آب مورد نیاز صنعت به ویژه فولاد مبارکه را از محل پساب و پروژه انتقال خلیج فارس تأمین کنیم.
محمدیاسر طیب‌نیا در بازدید از تصفیه خانه آب بابا شیخعلی با اشاره به تلاش‌های جدی فولاد مبارکه از حدود یک دهه قبل در زمینه کاهش مصرف آب، اظهار کرد: مصرف بهینه آب، رویکرد جدی فولاد مبارکه بوده است، به طوری که هم اکنون می‌توانیم ادعا کنیم در سرانه مصرف آب به زیر شاخص‌های بین المللی در صنعت فولاد رسیده‌ایم.
علاوه بر پروژه‌های بهینه سازی و کاهش مصرف آب، طی دهه گذشته پروژه‌هایی در جهت استفاده از پساب صنعتی و آبی که استفاده شرب ندارد تعریف شده است.
از سال 1392 به بعد با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، هفت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش اجرای شبکه جمع آوری و احداث تصفیه خانه فاضلاب شده، با سرمایه گذاری انجام شده پساب شهرهای زرین شهر، چمگردان، زاینده رود، سده، ورنامخواست، مبارکه، کرکوند، دیزیچه و زیبا شهر جمع آوری و پس از تصفیه برای کاربرد در صنعت به مجتمع فولاد مبارکه منتقل می شود.
اجرای پروژه‌های جمع آوری و تصفیه پساب از سوی فولاد مبارکه در کشور بی نظیر است و امیدواریم با عملیاتی شدن پروژه انتقال آب خلیج فارس در دو ماه آینده، به زودی شاهد این باشیم که کل آب مورد نیاز صنعت و به ویژه فولاد مبارکه از پساب و پروژه انتقال آب خلیج فارس تأمین شود.
طیب نیا با تاکید بر این که مجتمع فولاد مبارکه مشکل آب در کشور و استان را مشکل خود می‌داند، گفت: به عنوان مصرف کننده آب برنامه هایی داریم، در عین حال باتوجه به این که حل مشکل آب نیاز به سرمایه گذاری‌های کلان دارد، این مهم را جزو اولویت‌های خود قرار داده‌ایم و انشاالله ظرف یکی دو ماه آینده پروژه های جدیدی را شروع خواهیم کرد.

لینک کوتاه
آب مورد نیاز صنعت پساب پروژه انتقال خلیج فارس تامین

اخبار مرتبط

صنعت تولید مرغ رکورد زد

صنعت تولید مرغ رکورد زد

وزیر جهاد کشاورزی جوجه‌ریزی بهمن ‌ماه را نشانه ظرفیت تولید صنعت مرغ کشور دانست و بر... 5 اسفند 1402

نظرات شما