در سومین هفته آبان ماه قیمت طلا و سکه همزمان بار شد قیمت دلار و ارز افزایش یافت و رکوردهای تازه‌ای در این بازار به ثبت رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، طی هفته‌ای که گذشت، اونس جهانی طلا 44دلار افزایش یافت و دلار به مرز 28450تومان صعود کرد؛ این دو عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا منجر به افزایش بهای طلا و انواع سکه شد.
 
در جریان معاملات آخرین روز هفته گذشته، قیمت هر مثقال طلای 17عیار به پنج میلیون و 490هزار و بهای هر گرم طلای 18عیار به یک میلیون و 267هزار تومان افزایش یافت.
 
همچنین در بازار روز پنجشنبه قیمت هر قطعه سکه امامی به 12میلیون و 650هزار و سکه طرح قدیم به 12میلیون و 500هزار تومان رسید؛ گفتنی است که نیم سکه در آخرین معاملات هفته گذشته با قیمت شش میلیون و 450هزار، ربع سکه سه میلیون و 830هزار و سکه‌های یک گرمی با قیمت دو میلیون و 350هزار تومان فروخته شد.
 
در این رابطه محمد کشتی‌آرای نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران به اقتصادآنلاین گفت: تحت تاثیر عوامل گفته شده هر قطعه سکه تمام طرح جدید 800 هزار تومان، سکه طرح قدیم 750هزار، نیم سکه 300هزار، ربع سکه 200هزار و سکه‌های یک گرمی 70هزار تومان گران شد؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای 17 عیار طی هفته گذشته حدود  400 هزار و هر گرم طلای 18 عیار هم بالغ بر 75هزار تومان افزایش یافت.
 
به گفته کشتی‌آرای، باتوجه به شرایط بلاتکلیف سیاسی و مشخص نبودن آینده برجام، حجم مبادلات خرید و فروش سکه به حداقل رسیده و خریداران و فروشندگان تا روشن شدن وضعیت دست نگه داشته‌اند؛ لذا عامل تقاضا در افزایش قیمت اخیر نقشی نداشته است.
 
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته آخر آبان ماه بیان کرد: کارشناسان اظهار می‌کنند که روند صعودی طلای جهانی تداوم خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد در هفته پیش‌رو شاهد کاهش نوسانات بازار ارز و به تبع آن تغییرات جزیی قیمت طلا و سکه باشیم.
 
وی تصریح کرد: البته فارغ از رشد اونس جهانی، چنانچه اخبار مثبتی درمورد برجام منتشر و دلار وارد مسیر نزولی شود، قیمت طلا و سکه کاهش خواهد یافت.
 
اشاره وی به خبر آزادسازی 3.5 میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران نیز هست.

لینک کوتاه
نائب رییس اتحادیه طلا قیمت سکه طلا

اخبار مرتبط

نظرات شما