قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر نشانه‌های مثبت از رشد اقتصاد جهانی، تقاضای انرژی و افزایش قیمت فروش رسمی شرکت آرامکوی سعودی، افزایش یافت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت 84 سنت معادل یک درصد افزایش یافت و به 83 دلار و 58 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته حدود دو درصد کاهش داشت.
 
بهای معاملات نفت آمریکا 95 سنت معادل 1.2 درصد افزایش یافت و به 82 دلار و 22 سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا هفته گذشته حدود سه درصد کاهش داشت.
 
جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روز شنبه از تصویب لایحه زیرساخت یک تریلیون دلاری در کنگره استقبال کرد. لایحه مذکور می تواند رشد اقتصادی و تقاضا برای سوختها را تقویت کند.
 
رشد صادرات چین در اکتبر آهسته شد اما تحت تاثیر تقاضای جهانی رو به رشد در آستانه فصل تعطیلات زمستانی و بهبود عملکرد زنجیره تامین، بهتر از حد انتظار بود.
 
آوتار ساندو، مدیر ارشد کالای شرکت فیلیپ فیوچرز در سنگاپور اظهار کرد: می توان انتظار داشت رشد تولید ناخالص داخلی جهانی تقاضا برای انرژی را حمایت کند و قیمتها ممکن است تحت تاثیر عرضه محدود افزایش بیشتری پیدا کنند.
 
عربستان سعودی اواخر روز جمعه افزایش قیمت پایه نفت خود برای مشتریان آسیایی در دسامبر را اعلام کرد که فراتر از انتظار بازار بود. تحلیلگران گروه بانکی ANZ Research در یادداشتی اعلام کردند این اقدام آرامکو نشان می دهد که تقاضا با کنترل عرضه از سوی اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ، قوی می ماند.
 
تقاضا برای سوخت جت افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد زیرا دولتهای بیشتری قوانین سفر را تسهیل کرده و محدودیتهای که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع کرده بودند را کاهش می دهند.
 
وزیران گروه اوپک پلاس هفته گذشته برنامه افزایش تولید به میزان 400 هزار بشکه در روز در دسامبر را تصویب کردند. جو بایدن، رییس جمهور آمریکا از اوپک پلاس خواسته بود نفت بیشتری تولید کند تا روند رشد قیمتها کنترل شوند. وی روز شنبه اعلام کرد دولتش ابزارهای دیگری برای مقابله با قیمتهای بالاتر دارد.
 
سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی روز دوشنبه گفت: سرمایه گذاری ناکافی در صنعت نفت و گاز طبیعی می تواند به افزایش قیمتهای انرژی منتهی شود.
 
بر اساس گزارش رویترز، در این بین، واردات نفت چین در اکتبر به پایین‌ترین میزان سه سال اخیر سقوط کرد زیرا قیمتهای بالای نفت و محدودیت سهمیه واردات باعث شد پالایشگاههای چینی نفت کمتری خریداری کنند.

لینک کوتاه
صعود قیمت نفت تصویب لایحه آمریکایی

اخبار مرتبط

ریزش قیمت نفت متوقف شد

ریزش قیمت نفت متوقف شد

قیمت نفت پس از سقوط بیش از سه درصدی در روز گذشته، در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا اندکی... 19 دی 1402

صعود 160 درصدی بیت‌کوین

صعود 160 درصدی بیت‌کوین

یک پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌ها (AltIndex) اعلام کرد که بیت‌کوین سال فوق‌العاده‌ای را پشت... 13 دی 1402

نظرات شما