نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: در جلسه سه‌شنبه کمیسیون صنایع مقرر شد که تا جلسه یکشنبه، رفع ابهامات شورای نگهبان که توسط کمیته صنایع تهیه شده به کمیسیون ارجاع داده شود. ممکن است امروز در کمیسیون اصلاحات نهایی انجام و در غیر این صورت به جلسه سه‌شنبه منتقل می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایلنا نوشت: علی جدی در مورد آخرین وضعیت تصمیم‌گیری‌ها در حوزه خودرو اظهار کرد: وزیر صمت نظراتی در حوزه خودرو داشتند و گفتند نیاز به فرصتی دارند تا از سال آینده خودشان واردات را آزاد کنند. البته کمیسیون صنایع از این اظهارات اقناع نشد، برخی از مواردی هم که ایشان مطرح می‌کردند قابل انجام نیست. از همین روی قرار شد هفته بعد جلسه‌ای با محوریت خودرو با وزارت صمت داشته باشیم.
 
وی افزود: برنامه وزیر صمت بر این است که میزان تولید خودرو را در سال آینده به 1 میلیون و 600 هزار دستگاه برسد. طبق بررسی اعضای کمیسیون صنایع مجلس محقق شدن این برنامه کمی سخت است. در جلسه‌ای که هفته آینده با وزیر صمت خواهیم داشت همین مسئله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. باید دید انگیزه‌ای که در این برنامه‌ برای افزایش تولید خودروسازان در نظر گرفته شده چه چیزی است. چون به هرحال الان خودروسازان انگیزه‌ای برای این کار ندارند، شاهد هستیم که بسیاری از خودروها به بهانه نبود قطعه را در پارکینگ نگه داشته‌اند. اینکه برای سال آینده چه انگیزه‌ای ایجاد می‌شود، هنوز مشخص نیست.
 
نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس خبر داد: در جلسه سه‌شنبه کمیسیون صنایع مقرر شد که تا جلسه یکشنبه یعنی امروز، رفع ابهامات شورای نگهبان که توسط کمیته صنایع تهیه شده به کمیسیون ارجاع داده شود. ممکن است امروز در کمیسیون اصلاحات نهایی شود که در غیر این صورت به جلسه سه‌شنبه منتقل می‌شود.
 
وی اضافه کرد: ما در مورد عرضه خودرو در بورس مطلبی نشنیده‌ایم. سازمان بورس چرا باید چنین موضوعی را اعلام کند یا حتی بگوید قیمت افزایش می‌یابد؟ وزاتخانه تاکنون چنین موضوعی را به ما اعلام نکرده است.
 
جدی خاطرنشان ساخت: تا زمانی که عرضه و تقاضا متنناسب نشود، مشکل قیمت خودرو حل نخواهد شد و بدتر هم خواهد شد. بنابراین باید دیدگاه منطقی داشته و عرضه خودرو را ساماندهی کنیم؛ از آنجا که عرضه داخلی پاسخگوی بازار نیست باید از جای دیگر و از طریق واردات آن را تامین کنیم. در غیر این صورت بازار خودرو همچنان دچار التهاب خواهد بود.

لینک کوتاه
نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس بازار خودرو

اخبار مرتبط

هوای معتدل بازار سرمایه

هوای معتدل بازار سرمایه

امروز بازار بورس با رشد نسبی 1921 واحد مواجه شد و شاخص کل به دو میلیون و 163 هزار واحد رسید. 22 اسفند 1402

نظرات شما