علیرضا مهرابی سرپرست خدمات فنی و تولید مدیریت مهندسی نورد با اعلام این خبر گفت: با توجه به دورنمای تعریف شده به منظور گسترش روز افزون سبد محصولات در مدیریت مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان و تلاش این مجموعه در راستای رشد و تعالی روز افزون کارخانه، با همت تیم کارشناسی، فنی، خدماتی، تولیدی،طراحی و تراش غلتک، تیرآهن بال نیم پهن سبک I7 سایز 200 میلیمتر با طول 12 متر بر اساس استاندارد ملی 16348 در ذوب آهن اصفهان با موفقیت تولیدشد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از اقتصادوتجارت، علیرضا مهرابی سرپرست خدمات فنی و تولید مدیریت مهندسی نورد با اعلام این خبر گفت: با توجه به دورنمای تعریف شده به منظور گسترش روز افزون سبد محصولات در مدیریت مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان و تلاش این مجموعه در راستای رشد و تعالی روز افزون کارخانه، با همت تیم کارشناسی، فنی، خدماتی، تولیدی،طراحی و تراش غلتک، تیرآهن بال نیم پهن سبک I7 سایز 200 میلیمتر با طول 12 متر بر اساس استاندارد ملی 16348 در ذوب آهن اصفهان با موفقیت تولید شد.
 
وی با اشاره به این که شمش مورد نیاز این محصول با گرید فولاد St37-2 در بخش فولاد سازی ذوب آهن در 30 مهرماه جاری تولید شد افزود: محصول تیرآهن جدید در ردیف محصولات صادراتی ذوب آهن قرار دارد و ارزش بالایی رقم می زند.
سرپرست خدمات فنی و تولید مدیریت مهندسی نورد تصریح کرد: وزن یک شاخه 12 متری تیرآهن IPE200 به میزان 224 کیلوگرم که این وزن در تیرآهن I7 با همین سایز به مقدار 206 کیلوگرم می باشد که نهایتاً صرفه جویی 10 درصدی در مصرف فلز برای استفاده در صنعت ساختمان مهم ترین ویژگی شاخص آن به شمار می رود.
مهرابی خاطر نشان کرد: سابقه تولید تیرآهن در ذوب آهن اصفهان به سال 1352 باز می گردد و طی سال های مختلف تولیدات انواع جدیدی از این محصول به همت تلاشگران مدیریت مهندسی نورد و سایر بخش های کارخانه انجام گرفته است. از جمله مزایای این تولیدات می توان به سبک سازی در صنعت ساختمان و حفظ استحکام بنا اشاره کرد.
سرپرست خدمات فنی و تولید مدیریت مهندسی نورد گفت: حدود 20 نوع محصول تیرآهن نیم بال پهن و بال پهن (H ) وIPN و I7 در ذوب آهن اصفهان تولید شده است و قابلیت تولید سایر ردیف های استاندارد بر اساس درخواست وجود دارد.
حسین مشکین جانشین سرپرست نورد 350 نیز از رکورد شیفتی کلاف 5.5 در این بخش خبر داد و گفت: این رکورد در تناژ 290.تن در شیفت و در تاریخ.1400/7/29.در گروه یک محقق گردید که از شاخص های آن می توان به افزایش سرعت خط تولید و ادغام کردن بررسی و توقفات خط و همچنین بهینه کردن تجهیرات خط در راستای کاهش زمان توقفات اشاره کرد.
وی افزود: تولید کلاف در کارگاه نورد350 با توجه به تغییرات خط نورد در سال 1374 و با استفاده از خط جدید منو بلوک متحول شد و انواع محصولات به صورت سیم و خاموت در سبد تولیدی این کارگاه قرار گرفت که البته تولید در خط سیم سازی با توجه به تغییر مقطع محصول، تکنولوژی تولید و سرعت تولید آن متفاوت می باشد.
جانشین سرپرست نورد 350 تصریح کرد: محصولات تولیدی با مارک فولادی SAE1008 هستند و در گروه فولادهای کم کربن قرار می گیرند که عمدتاً در مصرف صنعتی کاربرد دارند و قابلیت کشش آنها تا سطح مقطع زیر 2 میلیمتر می باشد.
جانشین سرپرست نورد 350 تصریح کرد: با توجه به کم شدن سطح مقطع فلز در پروسه کشش و حساس بودن آن، کلاف های تولیدی باید از نظر آنالیز شیمیایی و دقت ابعادی بسیار دقیق باشند. به این دلیل چنین محصولاتی صادراتی تلقی می شوند و بعد از ریل در درجه دوم اهمیت قرار می گیرند.
شایان ذکر است تولید 19200 تن انواع محصولات کلاف (5.5و7و7.5 و10و12) در شهریور ماه سال جاری در تاریخ 25 ساله خط منو بلوک مدیریت مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان بی سابقه است.

لینک کوتاه
تیرآهن بال نیم پهن سبک ذوب آهن اصفهان تولید

اخبار مرتبط

نظرات شما