در حالی که شرکت‌های هواپیمایی طی ماه‌های گذشته قیمت بلیت هواپیما را هر طور که ‌خواستند، فروختند، نه تنها تا کنون تکلیف و سرنوشت این تخلف مشخص نشده است، بلکه به نظر می‌رسد کسی حاضر به پاسخگویی در این باره هم نیست.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایسنا نوشت: طی ماه‌های گذشته قیمت بلیت هواپیما به صورت غیرقانونی از سوی ایرلاین‌ها افزایش یافته است و در این میان نه تنها شرکت‌های هواپیمایی بلکه مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری هم حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشده‌اند.
 
داستان از اینجا شروع شد که ایرلاین‌ها از ابتدای تیر ماه امسال قیمت بلیت پروازهای داخلی را بدون آنکه مصوبه و مجوزی از شورای عالی هواپیمایی داشته باشند، تا بیش از 30 درصد در مسیرهای مختلف افزایش دادند و جالبتر اینکه تا کنون توضیحی درباره علت این اقدام‌شان به رسانه‌ها و مردم نداده‌اند.
 
در این ماه‌ها مسئولان سابق و کنونی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری به اظهارنظرها و هشدارهایی اکتفا کردند که هیچ وقت عملی نشد و جلسات متعدد گذشته هم بی نتیجه رها شدند. به نظر می‌رسید وزیر راه و شهرسازی جدید با جدیت بیشتری با این تخلف و گرانفروشی برخورد کند اما این اتفاق هنوز نیافتاده، هنوز رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری معرفی و انتخاب نشده و این دستگاه حاکمیتی با سرپرست اداره می‌شود.
 
رستم قاسمی طی در هفته گذشته و در حاشیه تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه‌آهن در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره اینکه بالاخره تکلیف قیمت بلیت هواپیما چه زمانی روشن می‌شود؟ اینگونه پاسخ داد: قیمت بلیت هواپیما به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه محدودیت پذیرش 60 درصدی مسافر در پروازهای داخلی افزایش یافته بود که امیدواریم با بهبود شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و برداشته شدن این محدودیت بتوانیم قیمت بلیت هواپیما را تعدیل کنیم.
 
وی افزود: محدودیت 60 درصدی پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اتفاق افتاده است که هم اکنون در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا در حال بحث و بررسی برای اعمال تغییرات در این پروتکل ها هستیم.
 
در این میان نه تنها قیمت بلیت هواپیما کاهش نیافته است بلکه ایرلاین‌ها باز هم قیمت بلیت هواپیما بالا می‌برند و اگر نگاهی به قیمت بلیت هواپیما بیندازیم متوجه می‌شویم که شرکت‌های هواپیمایی در طول روزهای هفته نرخ پروازهای داخلی را هر طور که بخواهند و به نفع‌شان باشد تغییر می‌دهند از سوی دیگر به گفته مسافران حتی با این وجود پروتکل‌های بهداشتی مانند محدودیت پذیرش 60 درصدی مسافر را هم رعایت نمی‌شود.
 
با وجود پیگیری مکرر در این باره مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری حاضر به پاسخگویی نشدند و برخی مسئولان روابط عمومی تنها به گفتن این جمله اکتفا کردند که پاسخ ما همان اطلاعیه‌ای است که صادر کردیم!
 
سازمان هواپیمایی کشوری اخیرا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که «هرگونه تخطی از اجرای مصوبات، ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌ها و سهل‌انگاری در این رابطه تخلف محسوب شده و شرکت‌هایی که از اجرای این مقررات خودداری کنند، این سازمان نسبت به مجوزهای پروازی آن شرکت‌ها اقدام خواهد کرد.»
 
در ادامه اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری همچنین تاکید کرد که «هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستور کار خود ندارد و شرکت‌های هواپیمایی موظفند در خصوص نرخ بلیت هواپیما، براساس تصمیمات اتخاذ شده در آخرین جلسه شورای عالی هواپیمایی عمل کنند و فروش بالاتر از سقف نرخ تعیین شده در جلسه مذکور، تخلف محسوب می‌شود.»
 
اما مشخص نیست که چرا هر روز شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما را هرطور که دل‌شان بخواهد افزایش می‌دهند و برخورد جدی هم با این تخلفات صورت نگرفته است.

لینک کوتاه
سناریوی جدید گران‌فروشی بلیت هواپیما

اخبار مرتبط

نظرات شما