مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس آخرین اخبار از راه‌اندازی هسته معاملات بومی بازار سرمایه را اعلام کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، روح‌الله دهقان در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که برای ارتقای ظرفیت سامانه معاملات از اوایل اوج گرفتن بازار سرمایه اقداماتی انجام شد، توضیح داد: سامانه معاملات موجود نسبت به سامانه اصلی که از شرکت فرانسوی خریداری شده بود ظرفیت‌های به مراتب بالاتری دارد و شاید بیش از 10 برابر سامانه فرانسوی در این سامانه ظرفیت سازی شده که این امر به دلیل توسعه‌هایی است که روی سامانه انجام گرفته است.

 
وی ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که هر سامانه مبتنی بر فناوری اطلاعات تا حدی قابل گسترش و قابل توسعه است و تا یک میزان مشخص از ظرفیت را می‌تواند پوشش دهد به همین دلیل در بحث‌های بلندمدت و میان‌مدت بحث سامانه معاملات بومی و تولید داخل را مطرح کردیم.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس ادامه داد: با سامانه معاملات بومی می‌توانیم ظرفیت‌های بالاتری را پوشش دهیم. این سامانه در حال حاضر تولید شده و از خردادماه سال جاری کارهای آن نهایی شده است اما بهره‌برداری از این سامانه نیازمند مشارکت سازمان بورس و بورس‌های کشور یعنی بورس تهران و فرابورس است.
 
وی با تاکید بر این‌که برای بهره‌برداری از سامانه نیاز به مشارکت نهادهای مذکور است، توضیح داد: به هر حال نمادهای معاملاتی باید به این سامانه منتقل شود و مدیریت  نمادهای معاملاتی در اختیار بورس‌ها و سازمان بورس است. در این راستا نامه‌نگاری‌های لازم را با سازمان انجام داده‌ایم و منتظر تصمیم‌گیری سازمان برای تعیین نحوه بکارگیری سامانه هستیم، زیرا سازمان باید تصمیم بگیرد کدام نمادها به سامانه جدید منتقل شود.
 
وی ادامه داد: در واقع هنوز تصمیم‌گیری در سازمان بورس و شرکتهای بورس و فرابورس صورت نگرفته و به شرکت مدیریت فناوری اعلام نشده است تا بتوانیم برای بهره‌برداری اقدام کنیم. پیش بینی می‌شود بعد از فرآیندهای قراردادی و تصمیم‌گیری شش ماه زمان برای زیربار بردن سامانه نیاز داریم.

لینک کوتاه
راه‌اندازی هسته معاملات بورس

اخبار مرتبط

نظرات شما