کمبود بنزین و دیزل روز یکشنبه در لندن و جنوب شرق انگلیس همچنان ادامه داشت و 22 درصد از جایگاهها هیچ سوختی نداشتند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، انجمن فروشندگان بنزین انگلیس به اسکای نیوز اعلام کرد در حالی که 22 درصد از جایگاهها در لندن و جنوب شرق انگلیس هیچ سوختی نداشتند، در 60 درصد از آنها هر دو نوع سوخت موجود بود. در نقاط دیگر انگلیس شامل اسکاتلند، شمال و مرکز انگلیس بحران تقریبا به پایان رسیده و تنها شش درصد از جایگاههای فروش سوخت ندارند.
 
برایان مدرسون، رییس انجمن فروشندگان بنزین انگلیس گفت: سوخت همچنان به پمپ بنزینهایی که بیشترین نیاز را در لندن و جنوب شرقی انلگیس دارد، نمی رود.
 
انگلیس از روز دوشنبه رانندگان تانکر ارتش را برای تحویل سوخت به پمپ بنزینها به کار خواهد گرفت تا پس از گذشت یک هفته پر آشوب که این کشور شاهد خرید وحشت زده، دعوا در پمپ بنزینها و احتکار سوخت توسط رانندگان در بطریهای آب بود، تامین سوخت را تثبیت کند.
 
در این بین رانندگان انگلیسی ممکن است بزودی با قیمتهای بالاتر بنزین روبرو شوند که دولت این کشور را تحت فشار بیشتری قرار خواهد داد. میانگین قیمت هر لیتر بنزین از زمان آغاز بحران در بیش از یک هفته پیش، بیش از یک پنس افزایش پیدا کرده است. کلوب اتوموبیل سلطنتی هشدار داد که میانگین قیمت از 137 پنس ممکن است به 143 سنت در هر لیتر در هفته های آینده افزایش پیدا کند.
 
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس شنبه هفته جاری اظهار کرده بود امکان صدور روادید موقتی بیشتر برای رانندگان کامیونهای سنگین به منظور رفع کمبود راننده که باعث کمبود سوخت شده است، وجود دارد.
 
انگلیس هفته گذشته اعلام کرده بود 5000 روادید موقتی برای رانندگان کامیون خارجی و 5500 روادید برای کارکنان مرغداری صادر می کند تا مشکل کمبود نیروی کار را که باعث مختل شدن تحویل سوخت به پمپ بنزینها و مشکلاتی در تولید غذا شده است، رفع کند.
 
انجمن حمل و نقل جاده ای انگلیس اعلام کرده که این کشور در نتیجه خروج کارکنان از صنعت حمل و نقل، شیوع پاندمی که باعث توقف تعلیم و آزمایش یک ساله رانندگان شده است و مقررات مهاجرت پسابریگزیت که مانع استخدام رانندگان از اروپا می شود، با کمبود 100 هزار راننده روبروست.
 
بر اساس گزارش رویترز، دولت انگلیس اعلام کرده که از روز دوشنبه 200 پرسنل تانکر ارتش به حمل سوخت کمک خواهند کرد.

لینک کوتاه
استمرار کمبود سوخت لندن جنوب شرق انگلیس

اخبار مرتبط