وزیر صنعت معدن وتجارت که به همراه رئیس جمهوری و برخی اعضای هیات دولت صبح امروز به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است از کارخانه آجر دهدشت بازدید کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین روز جمعه در حاشیه بازدید از کارخانه آجر دهدشت گفت: در بازدید از طرح های صنعتی استان سعی می کنیم ضمن بررسی مشکلات کارگاههای صنعتی، برای مرتفع کردن این مشکلات گام هایی برداشته شود.
 
وی در خصوص فعالیت کارخانه آجر دهدشت عنوان کرد: پیش از این در جریان برخی مشکلات این کارخانه قرار گرفته بودم و امروز تلاش می شود در بازدید میدانی در راستای حل این مشکلات گام هایی برداشته شود.
 
وزیر صمت بیان کرد: در صورت پرداخت تسهیلات درنظرگرفته شده 150 نفر به نیروهای کارخانه اضافه می شود که سهم مناسبی برای رفع بیکاری به حساب می آید.
 
ساخت کارخانه آجر و سفال دهدشت دی ماه سال 1388 با مشارکت بانک صنعت و معدن در استان کهگیلویه و بویراحمد و در یکی از مناطق توسعه نیافته شهرستان کهگیلویه آغاز شد.
 
این کارخانه در زمینی به مساحت 230 هزار مترمربع با سرمایه گذاری ارزی به مبلغ 10 میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی به مبلغ 250 میلیارد ریال ساخته شده است.
 
خط اول تولید این کارخانه با پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا مرداد 95 با ظرفیت تولید 150 هزار تن آجر و سفال در سال راه اندازی شد .
 
فاز دوم کارخانه آجر و سفال دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با 2 میلیون یورو سرمایه گذاری شهریوری سال گذشته نیز راه اندازی شد.
 
ظرفیت تولیدی فاز دوم کارخانه آجر دهدشت 600 تن در روز است و تا 750 تن در روز قابل افزایش است.
 
گفتنی است رئیس جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود روز جمعه به همراه تعدادی از وزرا و مسئولان کشوری وارد یاسوج شد.
 
در این سفر بررسی مسائل و مشکلات کهگیلویه و بویراحمد و نتیجه ارزیابی وزیران پیرامون آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی و رفع آن ها که در این استان حضور یافته‌اند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه
وزیر صنعت معدن وتجارت کارخانه آجر دهدشت بازدید