مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران تغییر ساعت سالیانه را در کاهش مصرف برق تاثیرگذار دانست و بر افزایش تاثیر این اقدام در کنار اصلاح ساعت کاری ادارات تاکید کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت نیرو، "مصطفی رجبی مشهدی" با بیان اینکه یکی از دلایل تغییر ساعت در نیمه دوم سال استفاده بیشتر از نور طبیعی روز و در نتیجه کاهش مصرف انرژی است، گفت: این اقدام در حال حاضر در بیش از 70 کشور به همین منظور انجام می‌شود. حدود 150 سال پیش هم برای صرفه‌جویی در مصرف شمع و یا زغال سنگ هم تغییر ساعت انجام می‌گرفته است.

 
رجبی مشهدی ادامه داد: بررسی‌های چند سال اخیر نشان می‌دهد که این کاهش مصرف در نتیجه تغییر ساعت، حدود یک تا 1.5 درصد در کاهش مصرف برق تاثیر دارد که این میزان معادل مصرف برق استان سمنان در این دوره از سال است.
 
سخنگوی صنعت برق افزود: حتی در سال‌های اخیر ما درخواست کردیم که به منظور کاهش بیشتر مصرف در نیمه اول سال که محدودیت‌ها در تامین برق و فشار بر نیروگاه‌ها بیشتر است، ساعت کاری ادارات هم تغییر کند یعنی ادارات یک ساعت زودتر شروع به کار کنند تا با یک ساعت زودتر خاتمه دادن به کار و خاموش شدن وسایل سرمایشی مصرف، کاهش بیشتری پیدا کند.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، تغییر ساعت تابستانی را تاثیرگذارتر از تغییر ساعت زمستانی دانست و گفت: حتی این تغییر ساعت در برخی از کشورها که عرض جغرافیایی بیشتری دارند تا چهار بار در سال یعنی هر سه ماه یک بار اتفاق می‌افتد و در هر نوبت بیش از یک ساعت است.

لینک کوتاه
وزارت نیرو تغییر ساعت کاهش مصرف برق

اخبار مرتبط

نظرات شما