قیمت نفت روز جمعه که شرکتهای انرژی در خلیج مکزیکوی آمریکا تولیدشان را پس از عبور دو طوفان از این منطقه سرانجام ازسرگرفتند، کاهش پیدا کرد اما هر دو شاخص رشد هفتگی به ثبت رساندند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با 33 سنت کاهش، در 75 دلار و 34 سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 64 سنت کاهش، در 71 دلار و 97 سنت در هر بشکه بسته شد. نفت برنت برای کل هفته 3.3  درصد و نفت آمریکا 3.2 درصد افزایش یافت که تحت تاثیر محدود شدن عرضه به دلیل اختلالات ناشی از وقوع طوفان بود.
 
افت قیمتها در روز جمعه پس از پنج روز متوالی افزایش معاملات نفت برنت روی داد. نفت برنت روز چهارشنبه به بالاترین رکورد از اواخر ژوییه و نفت آمریکا به بالاترین رکورد از اوایل ماه اوت به این طرف صعود کرده بود.
 
به گفته تحلیلگر شرکت ریستاد انرژی، علت این که شاخصهای نفت در چند روز گذشته به چنین رکوردهای بالایی صعود کرده بودند به شکل واضح اختلالات عرضه و برداشت از ذخایر بود بنابراین اکنون که تولید نفت آمریکا احیا شده است، انتظار می رود نفت در قیمت پایینتری معامله شود.
 
صادرات نفت از منطقه گلف کاست پس از این که طوفانهای آیدا و نیکلاس باعث از دست رفتن 26 میلیون بشکه تولید نفت فراساحلی شدند اکنون دوباره جریان پیدا خواهد کرد. تا روز پنج شنبه حدود 28 درصد از تولید نفت خلیج مکزیکو متوقف مانده بود.
 
گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته برای دومین هفته متوالی به شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی اضافه کردند هر چند که شمار واحدهای فراساحلی در خلیج مکزیکو بدون تغییر ماند. 14 دکل فراساحلی در این منطقه به دلیل خسارات ناشی از طوفان قدرتمند آیدا به مدت دو هفته تعطیل شده اند و هفته گذشته چهار دکل فعالیتشان را ازسرگرفتند.
 
شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی آمریکا در هفته منتهی به17 سپتامبر با 9 حلقه افزایش، به 512 حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال 2020 بود.
 
بر اساس گزارش رویترز، دلار روز جمعه به بالاترین رکورد چند هفته اخیر صعود کرد و نفت را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد. ارز آمریکا از رشد بهتر از حد انتظار خرده فروشی در اوت تقویت شد.

لینک کوتاه
نفت صعود بی‌رویه

اخبار مرتبط

نظرات شما