وزیر مسکن و شهرسازی ایران تاکید کرد، ایران و سوریه توسعه همکاری‌های دوجانبه را به ویژه در زمینه سازندگی و توسعه عمرانی در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از صداوسیما، وزیر مسکن و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران از تصمیم تهران و دمشق برای گسترش همکاری‌های اقتصادی خبر داد.
محمد اسلامی افزود: با اتکای بر امنیت و استقراری که در مرحله پسابحران در سوریه بوجود آمده است، دو کشور توسعه همکاری‌های دوجانبه را به ویژه در زمینه سازندگی و توسعه عمرانی در دستور کار خود قرار داده اند و با اراده‌ای مضاعف این موضوع را پیگیری می‌کنند.
 
وی گفت: ما همه مولفه‌ها و عواملی را که می‌تواند ظرفیت‌ها را به خدمت بگیرد تا همکاری‌ها در مرحله بازسازی سوریه کارآمدی خود را پیدا کند، در دستور کار خودمان قرار دادیم.
 
محمد اسلامی تاکید کرد: بر این باوریم که باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه صنعتی و توسعه عمرانی بهره بگیریم تا با توجه به هماهنگی‌هایی که در حوزه‌های مالی و حمل و نقل بوجود آمده، بتوانیم طرح‌های مشترک را پیش ببریم.
 
وزیر مسکن و شهرسازی کشورمان شامگاه سه شنبه در رأس هیأت ارشد اقتصادی و با استقبال سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه وارد دمشق شد.
 
قرار است، محمد اسلامی در این سفر 4 روزه، با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه و برخی مقامات این کشور از جمله وزیران اقتصاد، تجارت داخلی، مسکن و حمل و نقل دیدار و گفتگو کند.

لینک کوتاه
تاکید وزیر راه توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران سوریه

اخبار مرتبط

نظرات شما