قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: ما 250 میلیارد دلار زمینه صادرات غیر نفتی داریم اما امروز فاصله زیادی تا رسیدن به این هدف داریم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت صمت، محمدصادق مفتح در پایان نشست هم اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات کشور که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های اقتصاد کشور، توسعه صادرات غیر نفتی و داشتن اقتصادی مولد است و این در رأس فعالیت‌های کشور قرار گرفته است‌، اظهار داشت: ضرورت داشت تا جلسه‌ای مثل امروز و با مشارکت فعالان بخش خصوصی برگزار شود تا تصمیمات خود را برای سال 1400 با مشارکت فعالان اقتصادی تعیین کنیم.

 
وی افزود: از حجم 25 هزار میلیاردی تجارت جهانی باید حداقل یک درصد سهم کشور ما شود. ما 250 میلیارد دلار زمینه صادرات غیر نفتی داریم اما امروز فاصله زیادی تا رسیدن به این هدف داریم.
 
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی ادامه داد: رسیدن به این هدف مستلزم برنامه ریزی و فعالیت در این حوزه است و ما به عنوان وزارت صمت مسئول پیگیری مشکلات تولید هستیم.
 
هدف ما رسیدن به 250 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی است
 
مفتح اضافه کرد: هماهنگی‌های بسیار خوبی با سایر ارگان‌ها مثل بانک مرکزی انجام شده است و هدف ما رسیدن به 250 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی است.
 
وی تصریح کرد: توسعه صادرات می‌تواند یکی از ابزارهای رسیدن به اقتصادی قوی باشد.
 
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: صادرات خدمات فنی مهندسی یکی از بخش‌هایی است که ظرفیت‌های خیلی بالایی در زمینه‌های مختلف مثل نفت، ساختمان، نساجی و غیره دارد.

لینک کوتاه
صادرات غیرنفتی ۲۵۰ میلیارد دلاری

اخبار مرتبط

 صادرات نان آزاد شد

صادرات نان آزاد شد

وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که صادرات نان با... 1 آبان 1402

نظرات شما