مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی گفت: نفت‌کوره کم‌سولفور مورد نیاز کشتیرانی به صورت کامل توسط این منطقه تامین و توزیع شده است؛ اما متأسفانه پیمانکار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود برای حمل فرآورده از مقاصد ارسالی شرکت ملی پخش اقدام نکرده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، سعید جمشیدی با اعلام این خبر گفت: هم اکنون با همت و توان متخصصان داخلی، نفت‌کوره کم گوگرد در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تولید می‌شود و با اختصاص خط، مخزن و بازوهای بارگیری جداگانه نسبت به ذخیره‌سازی و ارسال سوخت مورد نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده است.

وی با اشاره با انتشار برخی اخبار درباره عدم تأمین سوخت کم‌سولفور موردنیاز شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت نفت در رسانه‌های خبری در این باره افزود: مشکل اصلی در این زمینه عدم اجرای تعهدات از سوی شرکت پیمانکاری طرف قرارداد شرکت کشتیرانی بوده است.

جمشیدی افزود: از روز پانزدهم آبان‌ماه تاکنون 20 هزار تن نفت‌کوره از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند دریافت و آن را از طریق لوله به مبادی دریافتی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ارسال کرده‌ایم، اما متأسفانه پیمانکار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود برای حمل فرآورده از مقاصد ارسالی شرکت ملی پخش اقدام نکرده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی با تاکید بر اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به تعهدات خود در این زمینه به‌صورت کامل عمل کرده است، گفت: با توجه به اینکه متأسفانه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با پیمانکاران حمل خود نتوانسته است برداشت کافی انجام دهد، مشکل به هیچ وجه مربوط به مجموعه وزارت نفت نبوده است.

جمشیدی ضمن تاکید بر آمادگی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند برای برداشت نفت‌کوره بیشتر گفت: در چنین شرایطی تلاش کردیم با نگاه ملی و فراسازمانی مدیران ارشد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات ناوگان حمل‌ونقل فرآورده شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد شرکت ملی پخش به صورت مقطعی نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیم و خوشبختانه از روز گذشته با همکاری وزارت نفت از طریق حدود 30 نفتکش نسبت به بارگیری و ارسال نفت‌کوره اقدام شده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان تولید نفت‌کوره کم‌گوگرد در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند به نیاز مصرف‌کننده بستگی دارد، تاکید کرد: هم‌اکنون هیچ کمبودی در زمینه تولید و توزیع این سوخت در مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی وجود ندارد.

جمشیدی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون فناوری بالا و دانش فنی تولید سوخت کم‌گوگرد در اختیار کشور و مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران قرار دارد، گفت: وزارت نفت به تعهدهای خود در زمینه تولید سوخت کم‌گوگرد به‌منظور اجرای کنوانسیون‌های بین‌المللی برای استفاده از سوخت کم‌گوگرد در کشتی‌ها از ابتدای سال 2020 به طور کامل عمل و تضامین کیفیتی تولید آن را نیز ایجاد کرده است.

منبع: وزارت نفت

لینک کوتاه
کارشکنی‌ تحویل سوخت کشتی‌ها