عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به شایعات در خصوص سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین گفت:پیشنهاد ما اختصاص هر روز یک لیتر بنزین به هر ایرانی است و این را عادلانه ترین شیوه توزیع بنزین در کشور می‌دانیم.

به گزارش نسیم اقتصاد، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار الف با بیان اینکه در برخی رسانه ها از 2 هزار و 500 تومانی قیمت بنزین خبر داده می شود، گفت: این خبر را از طریق رسانه ها مطلع شدم. با این شیوه قیمت گذاری دولت برای بنزین مخالفیم و آنرا قبول نداریم.

وی با بیان اینکه مجلس روز یکشنبه آینده جلسه دارد، افزود: در جلسه مجلس اقدامات دولت برای تغییر قیمت بنزین را پیگیری خواهیم کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: دولت اگر تصمیم دارد تا قیمت بنزین را تغییر دهد، باید ابتدا شیوه عادلانه توزیع بنزین همان هر ایرانی یک لیتر بنزین را در نظر بگیرد و بعد قیمت را افزایش دهد.

حاجی دلیگانی رفتن مردم به سمت مصرف سوخت جایگزین از جمله گاز سی ان جی را یکی از فواید این طرح دانست و تصریح کرد: با این طرح روزانه حداقل 40 میلیون لیتر بنزین صرفه جویی می شود که دولت می تواند این مقدار بنزین را به قیمت فوب خلیج فارس عرضه کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گفته می شود روزانه 105 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید و مصرف می شود، افزود: از طرف دیگر روزانه 15 میلیون لیتر بنزین قاچاق می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه جمعیت کشور 80 میلیون نفر است، گفت: دولت می تواند به هر ایرانی هر روز یک لیتر بنزین دهد که می شود روزی 80 میلیون لیتر.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود که با اجرای طرح هر روز یک لیتر بنزین به هر ایرانی روزانه 25 میلیون لیتر کاهش مصرف داشته باشیم.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: هر فردی که بنزین خود را مصرف نکرده، دولت می تواند، ماهانه یا فصلی پولش را به وی پرداخت کند.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که چرا این طرح به تصویب مجلس نرسید، گفت: این طرح برای قانونی شدن در صحن مجلس مطرح شد اما نمایندگان به آن رای ندادند.

وی گفت: وقتی این طرح مطرح شد رئیس جمهور با آن مخالفت کرد و دغدغه هایی را مطرح کرد اما آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور موافق این طرح بود.

لینک کوتاه
عادلانه ترین شیوه توزیع بنزین هر ایرانی یک لیتر بنزین صرفه جویی

اخبار مرتبط