دبیر اتحادیه طلا و جواهر از افزایش عرضه سکه و طلای آب شده از سوی مردم در بازار خبر داد و گفت: از روز گذشته سکه‌های دپو شده به بازار سرازیر شده است اما خرید بسیار کم انجام می‌شود و مشتری ندارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از روز گذشته فروش در بازار افزایش یافت و با توجه به کاهش قیمت ارز که ناشی از جو روانی و مدیریت دولت است، نرخ طلا و سکه نیز کاهش یافت که این کاهش باعث افزایش عرضه سکه و طلای آب شده در بازار طلا شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت طلا و سکه کاهش یافته است، گفت: اکنون فروشنده زیاد است اما به دلیل اینکه طلافروشان خودشان خریدهای بالایی داشته‌اند و فروشی هم ندارند، نقدینگی و قدرت خرید سکه‌های عرضه شده در بازار را ندارند و معمولا خرید کم انجام می‌شود و به نوعی سکه‌ها بدون مشتری مانده‌اند. این در حالی است که مرتب به مردم توصیه کردیم در زمان اوج قیمت خرید نکنند اما همان گونه که خرید در بازار طلا و سکه هیجانی صورت گرفت، فروش آن نیز هیجانی شده است.

به گفته بذرافشان، از روز گذشته در بازار طلا، 90 درصد متقاضی برای فروش وجود دارد و 10 درصد خرید انجام می‌شود.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر اختلاف قیمت خرید و فروش سکه و طلا را بسیار بالا عنوان و اظهار کرد: خرید سکه با نرخ فروش آن فاصله 50 هزار تومانی دارد و خرید طلای 18 عیار نیز با قیمت فروش آن با اختلاف 10 هزار تومانی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر مدیریت و کنترل از سوی دولت و بانک مرکزی ادامه‌دار باشد، کاهش قیمت‌ها ادامه دارد و بازار فروکش خواهد کرد، چراکه هر اونس طلای جهانی نهایتا پنج تا 10 دلار نوسان دارد اما نوسانات ارزی در بازار داخل، بازار طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داده است که اگر کنترل شود، بازار طلا نیز فروکش خواهد کرد.

لینک کوتاه
دبیر اتحادیه طلا بازار سرازیر شدن سکه‌های دپو شده

اخبار مرتبط

بازار شکلات تلخ شد

بازار شکلات تلخ شد

کاکائو نزدیک به 10 هزار دلار آمریکا در هر تن در نیویورک افزایش یافت زیرا کمبود جهانی... 8 فروردین 1403

نظرات شما