نسیم اقتصاد- مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: در چهارسال گذشته 9 هزار روستا گازرسانی شده است، اما بازرسی از این منازل به لحاظ ایمنی برعهده نظام مهندسی و مردم است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خبرنگاران جوان، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز در نشست هم اندیشی و هماهنگی مقابله با مرگ خاموش که صبح امروز (چهارشنبه) در محل این شرکت برگزار شد، اظهار داشت: در چهارسال گذشته 9 هزار روستا گازرسانی شده است، اما بازرسی از این منازل به لحاظ ایمنی برعهده نظام مهندسی و مردم است.
وی با اشاره به اینکه بالاترین ذخیره دنیا و بالاترین مصرف گاز در کشور انجام می‌شود تصریح کرد: آنطور که باید و شاید به مسئله ایمنی توجه‌ داده نمی شود.
عراقی افزود: ذخایر گاز کشور در عین فراوانی محدودیت هایی هم دارد؛ چرا که این الگوی مصرف می‌تواند در تامین گاز مصرفی با مشکلاتی روبه رو شود  و سقف توان تولید کشور  را محدود کند.
وی، ضمن انتقاد از بی توجهی برخی از نهادها به مسوولیت های اجتماعی در حوزه تلفات انرژی و مرگ‌و‌میر ناشی از غیراستاندار بودن بخاری ها، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد باید بر استاندار‌های بخاری‌های تولیدی نظارت بیشتری داشته باشند و هم اکنون، بخاری‌هایی با بهره وری کمتر از 30 درصد تولید می‌شود که علاوه بر اتلاف انرژی، می تواند بر سلامت مصرف کنندگان نیز تاثیر گذار باشد.
 مدیرعامل شرکت ملی گاز درپایان تاکید کرد: همه نهاد‌های ذی ربط اعم از نظام مهندسی، سازمان آتش نشانی و سایر نهاد‌هایی که بطور مستقیم با مسئله مرگ و میر ناشی از مرگ خاموش در ارتباط هستند باید با تمام توان به مسوولیت های اجتماعی خود توجه کنند.
 

لینک کوتاه
حمیدرضا عراقی گازرسانی روستاها

اخبار مرتبط