بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق به مدت چهار روز با حضور 500 شرکت داخلی و 120 شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد و با معرفی شرکت‌های برتر حاضر در نمایشگاه پایان یافت.

به گزارش نسیم اقتصاد، در این مراسم علی اکبر کاظمی مشاور وزیر نیرو و رئیس برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران با تشکر از تمامی شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور یافتند، گفت: این نمایشگاه به خوبی برگزار شد و از ارزش و اهمیت بسیاری برای صنعت برق کشور برخوردار است. نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران را می‌توان به نوعی دورهمی فعالان صنعت برق و به عبارتی خانواده برق دانست.
 
کاظمی تصریح کرد: چیزی که در نمایشگاه امسال موَرد توجه قرار داشت، دعوت از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور برای حضور و بازدید از نمایشگاه بود.
 
وی با اشاره به روند بررسی و انتخاب شرکت‌های برتر نمایشگاه امسال تصریح کرد: ارزیابی این تعداد شرکت فعال در صنعت برق به واقع کار دشواری بود. برای همین تعدادی از کارشناسان پژوهشگاه نیرو درگیر کار ارزیابی شرکت‌ها شدند و در کنار آنها تعداد دیگری از کارشناسان و افراد صاحب نظر در صنعت برق کمک کردند.
 
ضرورت همکاری بیشتر شرکت‌های بزرگ با شرکت‌های نوپا و دانش بنیان
در ادامه مراسم مجید عمیدپور رئیس پژوهشگاه نیرو به تشریح وضعیت صنعت برق کشور پرداخت. وی با اشاره به نقش پررنگ بخش خصوصی در صنعت برق گفت: تلاش‌های بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف صنعت برق باعث شده که همواره لبخند رضایت بر چهره مردم کشور نقش ببندد.
 
رئیس پژوهشگاه نیرو نقش دانشجویان را در رشد و توسعه صنعت برق مهم دانست و تصریح کرد: با وجود همه مشکلاتی که در راه رشد صنعت برق وجود دارد، جوانان ما ثابت کرده‌اند که در این صنعت خود را به خوبی می‌توانند نشان داده و باعث حرکت این صنعت شوند.
 
وی در مورد نمایشگاه امسال گفت: با وجود محدودیت‌ها و مشکلات، نمایشگاه خوبی داشتیم و البته این امید را داریم که در بخش بین‌الملل شاهد حضور پررنگتری از شرکت‌های خارجی باشم.
 
عمیدپور در پایان توصیه کرد شرکت‌های بزرگ با شرکت‌های دانش بنیان و نوپا تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند، زیرا این شرکت‌ها انگیزه و نیروی خوبی برای توسعه صنعت برق کشور دارند.
 
​در ادامه برنامه بیانیه پایانی این کمیته ارزیابی قرائت و شرکت‌های برگزیده و قابل تقدیر معرفی شدند.

لینک کوتاه
نمایشگاه بین المللی صنعت برق مشاور وزیر نیرو

اخبار مرتبط

نظرات شما