نشست تخصصی معرفی شرکت های دانش بنیان استان آذربایجان شرقی به میزبانی مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در اهواز برگزار شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران این نشست روز دوشنبه (یکم مردادماه 1403) پیرو مکاتبه و پی جویی رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی با هدف هم افزایی، آشنایی با ظرفیت های علمی و تخصصی و بررسی زمینه های همکاری شرکت های دانش بنیان این استان با شرکت ملی حفاری در سالن اجتماعات ساختمان پشتیبانی عملیاتی شرکت برگزار گردید.
در این نشست که معاون پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی ، شماری از مدیران عامل و نمایندگان شرکت های دانش بینان این استان و مدیر، معاون و روسای واحدهای زیرمجموعه مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت، متخصصان و نمایندگان مدیریت های امور مهندسی. سیالات. خدمات فنی حفاری، خدمات ویژه حفاری. تدارکات و امور کالا، فناوری اطلاعات و ارتباطات و اداره ابزار در گردش حفاری حضور داشتند، محمدعلی بیگ زاده در باره جایگاه و اهمیت و نقش محوری شرکت ملی حفاری به عنوان یک شرکت بالادستی در صنعت نفت توضیحاتی ارائه داد.
وی ضمن خیر مقدم به مدعوین و ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و با اشاره به شعار سال که " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است، گفت: این گونه نشست ها فرصتی ارزشمند برای استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی کشور در جهت پاسخگویی به نیازهای فناورانه صنعت نفت و حفاری است.
بیگ زاده به تنوع تخصص های علمی و تجهیزات مورد استفاده در صنعت حفاری اشاره و اقدامات و تلاش های این مدیریت در فراهم آوردن تمهیدات و بسترسازی حضور حداکثری شرکت های دانش بنیان در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در بیش از دو دهه اخیر را حاصل هم افزایی و همکاری های موثر میان دانشگاه ها، مراکز علمی پژوهشی، شرکت های سازنده و تولید کننده و دانش بنیان ها دانست.
مطهر رضا فر رئیس اداره مهندسی و فناوری ساخت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری نیز به دستاوردهای این مدیریت در ارتباط با بومی سازی قطعات و تجهیزات اشاره و پیرامون الزامات و نحوه ورود شرکت ها به فهرست تامین کنندگان کالا شرکت ملی نفت ایران توضیح داد.
در ادامه مهدی زینالی معاون پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی به نمایندگی از سوی مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان با مغتنم دانستن این فرصت، به تشریح توان فنی و سوابق و موفقیت های شرکت ها و سازندگان استان پرداخت و ابراز امیدواری کرد این حضور و نشست تخصصی در نهایت منجر به تعامل و توسعه همکاری میان این شرکت ها و شرکت ملی حفاری ایران گردد.
در این نشست هادی محمدی رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت درباره فراخوان های پژوهشی از طریق سامانه ساتع توضیح و اظهار کرد: پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران با تعامل با مدیریت های مختلف اقدام به تعریف پروژه های پژوهشی نموده و پس از اخذ مراحل تصویب، اقدام به فراخوان نیاز از طریق سامانه کشوری ساتع مربوط به شورای علوم تحقیقات فناوری می نماید و دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری از این طریق می توانند نسبت به حضور در فراخوان و ارائه پیشنهادات خود اقدام نمایند.
در ادامه هر یک از مدیران عامل شرکت های دانش بنیان استان آذربایجان شرقی به معرفی توان و تخصص و دستاوردهای مجموعه های خود پرداختند و جلسه با پرسش و پاسخ حاضران کار خود را دنبال کرد.
بازدید از دستگاه حفاری 41 فتح مستقر در میدان نفتی اهواز با هدف آشنایی بیشتر حاضران در جلسه از نحوه کار و تجهیزات مورد استفاده در صنعت حفاری پایان بخش این نشست بود.

لینک کوتاه
شركت های دانش بنیان آذربایجان شرقی اهواز شرکت ملی حفاری ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما